S Viktorom sme sa pôvodne dohodli, že sa pobavíme o tom, čo obnáša výber e-commerce platformy a porovnali sme plusy a mínusy platforiem Shoptet, Shopify, WooCommerce a e-shopov na mieru.

Nakoniec sme zašli do veľmi praktických odporúčaní a najčastejších chýb e-shopov, ktoré ovplyvňujú ich úspešnosť a preto verím, že tento rozhovor bude baviť všetkých majiteľov, manažérov, marketérov, ale aj vývojárov e-shopov.

Viktor je COO spoločnosti ui42, ktorá funguje už takmer neuveriteľných 30 rokov a bola jednou z prvých, ktoré vyvíjali prvé on-line projekty na Slovensku. Pri tvorbe e-shopov veľa rokov stavali e-shopy výhradne na ich platforme BUXUS, no nedávno urobili zaujímavé strategické rozhodnutie a rozšírili záber aj na Shoptet, Shopify a WooCommerce. O tom, aké to má výhody pre klientov, sa dozviete v rozhovore.

V rozhovore sa dozvieš: 1:29 Viktor, ui42 si pamätám ako jednu z úplne prvých firiem na Slovensku, ktoré vyvíjali e-shopy. Ako sa z tvojho pohľadu celkovo zmenila za ostatných 10 rokov situácia na trhu a možnosti, ktoré dnes majú pri výbere majitelia firiem z pohľadu výberu e-commerce platformy? 2:38 Aké sú hlavné rozdiely medzi krabicovými riešeniami vs. open-source platformami vs. vývoj na mieru? 4:46 Aké faktory by mal podnikateľ zvážiť pri výbere e-shopového riešenia? 11:00 Ako vnímaš jednotlivé platformy z hľadiska investičnej náročnosti jednak na prvotný vývoj, ale aj na následný rozvoj a údržbu e-shopu. Ako si správne skalkulovať náklady na technické riešenie e-shopu povedzme v horizonte 4-5 rokov? 16:17 Ktoré oblasti vývoja a technického riešenia e-shopu považuješ za tie, ktoré majú najväčší vplyv na úspech e-shopu z hľadiska obratu a zisku? 17:17 Okrem samotnej e-commerce platformy úspech e-shopu podmieňuje samotný produkt, značka a ďalšie "parametre". Ako u vás vyzerá biznisová diskusia s klientom predtým, ako sa spolu pustíte do projektu? Aké témy preberáte? 19:30 Keď konzultujem e-shopy, stále 90 % z nich nemá "SEO-friendly" filtre v listingu a pripravujú sa tak o významnú časť organickej návštevnosti. Na ktorom type e-commerce platforiem je táto oblasť podľa teba najlepšie manažovateľná? 21:52 Ďalší dôležitý parameter z hľadiska miery konverzie, ale aj organickej návštevnosti, je rýchlosť načítania webu a ďalšie Google Core Web Vitals metriky. Pri ktorej platforme viem dosiahnuť najlepšie výsledky v tomto smere a ako ty osobne považuješ práve tieto metriky za dôležité? Do akej miery má zmysel snažiť sa dostať tieto metriky do "zelených čísel"? 25:09 Z pohľadu úspechu e-shopu je veľmi zásadná správne nastavená analytika, vnímaš v tomto smere nejaké rozdiely medzi jednotlivými platformami, či a v akom rozsahu umožňujú čo najviac detailný tracking userov? 30:19 Z pohľadu úspechu e-shopu je veľmi zásadná správne nastavená analytika, vnímaš v tomto smere nejaké rozdiely medzi jednotlivými platformami, či a v akom rozsahu umožňujú čo najviac detailný tracking userov? 36:11 Ako veľmi ovplyvňuje výber platformy ambícia medzinárodne expandovať s e-shopom? Ako sú na tom jednotlivé platformy z hľadiska multidoménovosti, multijazyčnosti, multimenovosti apod.? 42:28 Koľko máte aktuálne "ne-BUXUS-ových" e-shop klientov a ktorí sú vaši najobľúbenejší klienti v tomto segmente? 47:16 S akými klientmi sa vám najlepšie spolupracuje a čo je pre vás red flag na strane klienta? 49:58 Veľká téma posledných rokov je AI. Aké konkrétne use case-y vnímaš pri e-shopoch ako najzmysluplnejšie z hľadiska zapojenia týchto technológií? 57:12 Na záver, aké odporúčania by si dal majiteľom e-shopov, ktorých priorita je dnes expanzia. Pre akú platformu sa rozhodnúť, resp. čo by mali byť kľúčové otázky, ktoré si položiť? 58:51 Ako sa osobne vzdelávaš? Vieš odporúčiť nejaké knihy, podcasty a pod.?

Viac o výhodách One-Stop Shop prístupu sa dozvieš aj na: https://www.ui42.sk/

Sleduj nás na sociálnych sieťach:

LinkedIn

Instagram

TikTok