AI radikálne mení marketingový prieskum. "Je to radikálna zmena, ktorá ešte presne nevieme, kam bude smerovať," hovoríRasťo Kočan z Go4 Insight.
Dnes sa skúša mnoho ciest a niektoré vetvy budú určite slepé. Syntetické dáta však vyzerajú veľmi nádejne. Dokedy sa budeme ešte pýtať živých ľudí?
"Zjednodušene môžeme povedať, že na základe predošlého poznania a iných dostupných dát robíme predpoklad budúcnosti. Lenže to predošlé poznanie získam jedine tak, že dáta stále aktualizujem, zbieram, neprestávam sa dopytovať či testovať, pretože už o rok-dva by sme boli neaktuálni. Na rýchle úlohy, tam, kde na presnosti menej záleží, prípadne keď potrebujeme naraz otestovať veľa trhov, tak toto je extrémne rýchla a efektívna cesta," doplnilJán Hudák z Kantaru.
Ako veľmi sa však môžu syntetické dáta mýliť? A akú úlohu budú mať prieskumné agentúry a ich analytici?