Fulfillment v e-commerce je proces, ktorý začína prijatím objednávky a končí doručením tovaru zákazníkovi. Ak to robí e-shop sám, musí riešiť skladovanie, balenie, expedíciu aj prípadné vrátenie tovaru. Ak to zaňho robí externá firma (tzv. fulfillment provider), e-shop len posiela tovar do ich skladu a všetko ostatné rieši partner.Pre e-shopy to znamená:- menej starostí s logistikou,- úsporu času a nákladov,- možnosť rýchlo škálovať predaj aj do zahraničiaNapriek týmto výhodám len 2 % e-shopov na SK/CZ trhu využíva fulfillment, čo je oproti západu veľmi malé číslo.V rozhovore som vyspovedal Martina Mitošinku, CEO isklad, ktorý prezradil, ako funguje fulfillment a pre aké typy e-shopov je vhodný. Isklad dnes disponuje plochou 23 000 m2 a kapacitou 20 000 zásielok denne, pričom obsluhuje aktuálne viac ako 150 klientov.Ak si chceš otestovať službu fulfillmentu, stačí vyplniť formulár na tejto stránke: https://egon.isklad.com/inquiry?lang=sk, zadať do poznámky promo kód „eshopovykral“ a získaš 3 mesiace bezplatnej služby na strane isklad-u.V rozhovore sa dozvieš:0.00 Úvod0.29 Martin, na úvod prosím predstav teba a isklad. Čo presne robíte a v čom je to zaujímavé pre majiteľov e-shopov?2:03 Poďme si ešte krátko vysvetliť, čo je to fulfillment a ako sa zmenilo toto odvetie, od kedy ste začali?4:24 Aký je aktuálny stav na trhu, koľko e-shopov využíva fulfillment a aký je dlhodobý trend?10:42 Ktoré krajiny pokrývate vašimi službami a koľko prepravcov máte integrovaných?11:35 Zachytil som, že ste v roku 2020 raisovali kapitál cez Crowdberry a neskôr pribudli aj ďalší investori. Prečo si sa rozhodol pribrať do firmy investorov a podľa čoho si vyberal konkrétnych partnerov?12:28 Na aké technológie ste použili získanú investíciu a aký vplyv mali na vašu dennú kapacitu spracovania objednávok?15:10 Aké konkrétne konkurenčné výhody prípadne nevýhody, vám prinieslo to, že ste vyvinuli vlastný softvér a automatizačné riešenia namiesto štandardných technológií? Spomínaš dva „výpadky“ v prevádzke. Čo ste sa z týchto situácií naučili a ako ste ich riešili?19:46 Aké boli najväčšie výzvy pri integrácii a zlepšovaní moderného automatizačného hardvéru počas posledných dvoch rokov?Ktoré e-commerce platformy sa vám integrujú najjednoduchšie a čo všetko obnáša proces integrácie od A po Z?22:41 V čom vidíš najväčšie výzvy pri plánovanom rýchlom raste firmy?23:36 Akú úlohu budú mať noví interim manažéri vo vašej firme a čo od nich očakávaš?24:59 Ako ty vidíš posledný 1-2 roky situáciu u vašich klientov? Ktorým sa darí nadštandardne? Majú nejaké spoločné znaky? 27:32 V čom je váš softvér unikátny v porovnaní s konkurenciou na trhu fulfillmentu v strednej Európe?28:53 Poslednou dobou zažívajú veľké mená v e-commerce ťažké obdobie ako Dedoles, Faktcool alebo Andreshop. Ako ty vidíš túto situáciu?31:36 Aká je tvoja dlhodobá vízia s firmou a tvoja osobná?👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti tvojho e-shopu. 🚀Projekt Eshopový kráľ podporujú:BluewebCorlonezTatrapay+Sleduj nás na sociálnych sieťach:LinkedInInstagramTikTok----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Ja som Mišo Král a vo svete e-shopov som už viac ako 17 rokov. Od roku 2007 som budoval porovnávač cien Pricemania, ktorý už po 3 rokoch fungovania dosiahol 1 mil. návštev mesačne. Od roku 2013 pomáham e-shopom pri zvyšovaní ziskovosti, formou konzultácií, workshopov a tohto podcastu. Ak potrebuješ pomôcť s tvojim e-shopom, ozvi sa mi na [email protected] a dohodni si bezplatnú úvodnú konzultáciu.
powered by