V podcaste sa venujeme pojmu segmentácia. Je to síce často využívaný pojem, ale len málokto ju vie naozaj odlíšiť od tvorby a výberu cieľovej skupiny. A len málokto vie segmentáciu naozaj využiť pre svoje podnikanie. Pričom segmentácia je užitočný nástroj nie len na tvorbu vlastnej trhovej pozície, ale aj na potenciálny rast spoločnosti.

Prečítajte si 5 najdôležitejších informácií z podcastu:

  1. Je zaujímavé si uvedomiť, že trh znamená niečo iné pre ekonóma a pre marketéra. Pre ekonóma sa trh skladá zo všetkých kupujúcich a predávajúcich, ktorí obchodujú určité tovary a služby. Ale pre marketéra sa trh skladá len z existujúcich a potenciálnych kupujúcich. Marketér vníma trh cez optiku zákazníkov.
  2. Kým sme sa dostali k segmentácií, ako ju poznáme dnes, prešlo niekoľko etáp. Začínalo sa masovým marketingom, kedy sa masívne realizovala hromadná výroba a podporovala sa distribúcia a predaj jedného produktu všetkým kupujúcim. Druhou etapou bol marketing hĺbky produktového mixu, kedy sa vyrábali napr. dva výrobky nejakého tovaru, ktoré ale mali rôzne vyhotovenie či štýl, kvalitu, veľkosť a podobne. Potom sa marketing vyvinul do cieleného marketingu, ako ho poznáme dnes.
  3. Cielený marketing sa robí v 3 základných krokoch: 1. segmentácia, 2. hľadanie cieľových skupín a 3. vymedzenie trhovej pozície.
  4. Dokonalá segmentácia je vysoko náročný prístup, pretože na jedného kupujúceho je presne vypracovaný samostatný marketingový program.
  5. Proces samotnej segmentácie sa začína určením kritérií, ktoré sú pre nás dôležité. Keď máme vybraté kritériá segmentácie, tak si podľa nich spracujeme profil jednotlivých segmentov. Najčastejšie sa využívajú kritériá geografické, demografické a psychografické.

Vypočujte si celý podcast, v ktorom vám detailne vysvetľujeme segmentáciu. Dozviete sa v ňom aj príklady z praxe, ktoré vám pomôžu celej segmentácií lepšie porozumieť.