Miroslav Švec pracuje v prieskumnej a neuromarketingovej agentúre DICIO Marketing, ktorá sa zameriava na komplexný marketingový výskum, kvalitatívne výskumné metódy, neuromarketing a mapovanie emócií. V podcaste spolu rozoberáme zaujímavú tému – neuromarketing, o ktorom Mirec hovorí, že to nie je manipulovanie mysle, ale jej ovplyvňovanie a že je to efektívna cesta otvárania dverí do mysle.

Prinášame vám 5 najdôležitejších myšlienok, o ktoré sa s nami Mirec podelil.

  1. Myseľ nie je len mozog. Okrem mozgu je to všetko to, čo robili naši predkovia v minulosti, ale je to aj naše telo, ale aj prostredie, v ktorom momentálne sme.
  2. Správna komunikácia v marketingu by mala byť čo najjednoduchšia, mala by obsahovať najviac jednu informáciu a komunikovať cez emócie.
  3. My ľudia máme dvoch riaditeľov – racio a emócie. Emocionálna odpoveď je 3-krát rýchlejšia ako racionálna. Emocionálna odpoveď je nevedomá a sme na ňu schopní reagovať za 13 stotín sekundy, pričom najrýchlejšia racionálna odpoveď príde až po 40 stotinách sekundy.
  4. Vždy, keď si niečo kupujeme, tak to, čo si kúpime, buď hovorí ku nám, alebo o nás. V prípade, že to hovorí ku nám, cena nás bude viac ovplyvňovať a v prípade, že to hovorí o nás, budeme schopní zainvestovať do produktu a služby viac peňazí.
  5. Naše zmysly sa navzájom ovplyvňujú. Jeden zmysel opravuje a dopĺňa druhý. Je dôležité si uvedomiť, že keď dávame ľuďom informáciu, nikdy ju nemáme dávať len cez jeden zmysel, ale vždy sa máme snažiť osloviť niečo vnútri v tom človeku a zapojiť do toho čo najviac jeho zmyslov.

Mirec nám na záver necháva svoju cennú radu:

“Robte veci čo najjednoduchšie, komunikujte čo najjednoduchšie a dávajte si jednoduché ciele krok za krokom. Sústreďte sa na emóciu a emocionálne puto, pretože nie sme racionálne, ale cítiace bytosti a robte to tak, aby vaša značka išla cez pocity.”

Vypočujte si celý podcast o neuromarketingu a zistite, o čom neuromarketing je a ako môže pomôcť značke.