Poďme späť k podcastu. Viete, čo ovplyvňuje správanie spotrebiteľa na naše marketingové aktivity? Existuje viacero faktorov, ktoré je potrebné sledovať pri jeho správaní, aby sme pochopili, prečo sa správa tak, ako sa správa. To, ako spotrebiteľ zareaguje na naše marketingové aktivity, či ich prijme, alebo odmietne ovplyvňuje 5 faktorov – kultúrne, spoločenské, osobné, psychologické faktory a potom faktor s názvom kupujúci.
Prinášame vám 5 najdôležitejších poznatkov z podcastu:
- Pri príprave marketingových aktivít marketéri nevedia tieto faktory ovplyvniť. Je však potrebné aby o nich vedeli, aby pochopili prečo a ako sa spotrebitelia správajú, na základe čoho sa rozhodujú a túto vedomosť brali do úvahy pri plánovaní svojich aktivít.
- Nákupný výber ovplyvňujú 4 hlavné psychologické faktory – motivácia, vnímanie, učenie sa, presvedčenie a postoje.
- Proces rozhodovania spotrebiteľov o nákupe sa skladá z piatich krokov – poznanie problému/potreby, zhromažďovanie informácií, hodnotenie alternatív, nákupné rozhodnutie a správanie po nákupe.
- Krivka šírenia inovácií ukazuje, ako sa nová myšlienka, alebo inovácia šíri v populácii obyvateľstva. Táto krivka nám hovorí o tom, že ľudia sa odlišujú svojou pripravenosťou vyskúšať nové produkty. Pri každom produkte sú spotrebitelia, ktorí sú pripravení vyskúšať nový produkt okamžite a ľudia, ktorí nový produkt akceptujú oveľa neskôr.
- Pochopiť vašu cieľovú skupinu vám môže pomôcť aj to, keď vybehnete do terénu a stretnete sa s nimi. Odporúčame vám pozorovať ich pri ich rozhodovaní napríklad aj pri nákupe produktu v predajni, alebo pre nebojácnych odporúčame sa s nimi aj porozprávať priamo pri ich nákupnom rozhodovaní.
Veríme, že sa vám našich 5 tipov páčilo a že si pustíte celý podcast, v ktorom vám viac priblížime všetkých 5 faktorov, ktoré ovplyvňujú správanie spotrebiteľa, ale vysvetlíme vám aj krivku šírenia inovácií.