Andrej Terem pôsobí ako partner v právnickej kancelárií Bužek & Terem advokáti. V podcaste nám objasňuje tému ochrany osobných údajov v offline a online marketingu. Podcast je vhodný pre všetkých, ktorí akýmkoľvek spôsobom pracujú s osobnými údajmi, a to nielen v marketingu.
GDPR a ochrana osobných údajov nie sú veľmi populárnym témami v marketingu, no je nevyhnutné im správne porozumieť. Andrej nás v podcaste vedie touto témou veľmi praktickým a jasným spôsobom. Objasňuje nám, čo znamená ochrana osobných údajov a či sa GDPR rovná pojmu ochrana osobných údajov, alebo je v tom rozdiel.
Andreja sa pýtame aj na to, akým spôsobom majú byť dáta, a teda osobné údaje, spracúvané – či ich stačí mať uložené v exceli, alebo je na to potrebný špecifický systém. Andrej nám prezradí aj to, čo robiť v prípade, že máme tieto dáta uložené v papierovej forme.
V podcaste rozoberáme dôležitú tému, ktorou je zasielanie direct marketingovej komunikácie zákazníkom. Direct marketing rozlišuje medzi marketingom, ktorý je určený fyzickým osobám a direct marketingom, ktorý je určený právnickým osobám. Andrej nám prezrádza 3 podmienky, ktoré musia byť splnené na to, aby e-shop mohol uskutočniť direct marketingovú komunikáciu so zákazníkom bez toho, aby si vyžiadal od neho súhlas.
V podcaste rozoberáme aj spotrebiteľské súťaže. Súťaž musí mať štatút a v rámci neho by tam mali byť aj podmienky ochrany osobných údajov. To, či je možné dáta získané zo súťaže použiť na direct marketingovú komunikáciu, sa dozviete v podcaste. Ďalšou dôležitou témou sú cookies. Andrej nám prezrádza, že cookies majú 2 zásady – transparentnosť a privacy by default. V podcaste nám vysvetľuje tieto zásady.
V podcaste sa ďalej dozviete:
- čo všetko patrí pod osobné údaje
- koho každého sa GDPR týka a zároveň, kto má výnimku
- že osobné údaje musia byť spracované legálne a proporcionálne
- čo sa zmenilo v máji 2018, keď sa do platnosti dostal nový zákon o ochrane osobných údajov
- či prebiehajú kontroly na to, či sú osobné údaje spracúvané spoločnosťou v súlade so zákonom
- čo v prípade, že pošlem mail tomu, kto si ho nevyžiadal
- či sa súhlas na ochranu osobných údajov podpisuje na dobu určitú alebo neurčitú
- na čo si dať pozor pri vernostných programoch
Andrej nám na záver odovzdáva svoju radu:
“Tí, ktorí robíte marketing, majte na pamäti, že musíte byť transparentní a nastaviť svoje služby tak, aby ich činnosti čo najviac dbali na ochranu osobných údajov. Služby nastavte tak, aby fakty a osobné údaje boli úplne maximálne. V prípade kontroly treba byť pripravený, mať pripravené dobré argumenty a svoje činnosti vedieť rozumne obhájiť – prečo údaje zbierate, prečo ich chcete a čo s nimi chcete robiť.”