Podcast Levosphere – Kotler v praxi je svojím žánrom originálna novinka, a keďže sa nie je od koho veľmi učiť riadime sa vašou spätnou väzbou. Aj v marketingovom procese je jednou z funkcií marketingu kontrola, o tom sme sa už v tejto sérii podcastov rozprávali. A tak sme kontrolou prešli aj my a na základe výsledkov sme sa rozhodli pozmeniť formu série podcastov Kotler v praxi. Meníme ju tak, aby bola ešte praktickejšia a pre vás poslucháčov uchopiteľnejšia. Tak počúvajte a dajte nám vedieť, či sa nám to podarilo.

V minulom podcaste Kotler v praxi sme sa naučili, že zákazník je v centre nášho záujmu. V tomto podcaste nadväzujeme na túto tému a rozprávame sa o samotnom spotrebiteľovi, spotrebiteľskom trhu a o nákupnom správaní spotrebiteľa.

Kotler hovorí: “Marketéri by mali osobitne a starostlivo analyzovať spotrebiteľské správanie. Spotrebitelia totiž často pohrdnú tým, čo sa javilo ako sľubná ponuka.”

V podcaste rozoberáme príklady na rôzne kategórie produktov a ako zapadajú alebo nezapadajú do spotrebiteľského správania a rozhodovania sa Slovákov. Vysvetľujeme ako veľmi je dôležité spotrebiteľa naučiť príležitosti, teda pri každom novom produkte či službe ho najprv naučiť, kedy, kde a prečo má produkt, či službu spotrebovávať.

Prečo je spotrebiteľ podľa Kotlera čierna skrinka a ako sa na to pozeráme v marketingu dnes, aj to si môžete vypočuť v tejto epizóde.

Spotrebiteľ je ako čierna skrinka, pretože nie úplne vieme predikovať, ako sa rozhodne a čo urobí. Úlohou marketérov je sa čo najlepšie dostať do mysle spotrebiteľa, pochopiť jeho motiváciu, aby vedeli čo najlepšie predpokladať jeho reakciu.

V podcaste si ďalej objasňujeme:

  • čo je to nákupné správanie spotrebiteľa
  • pojem domácností a správanie domácnosti
  • že je dôležité rozlíšiť, kedy sa značka prihovára ku jednotlivcovi a kedy sa prihovára ku domácnostiam
  • čo znamená pojem penetrácia
  • prečo lokálna značka Kofola má v spotrebiteľskom správaní Slovákov unikátne postavenie

Ak ste premeškali našu predošlú epizódu zo série Kotler v praxi – Zákazník v centre pozornosti, určite si ju vypočujte. Venujeme sa v nej schéme marketingového manažmentu, segmentácií a cieľovej skupine.