Pavol Minár je majiteľom spoločnosti Inspirations Minar, v ktorej pomáha značkám a firmám v oblasti marketingu. V podcaste sa rozprávame na tému cieľovej skupiny a jej insightu.

O cieľovej skupine sa toho hovorí veľa a na jej vysvetlenie existuje veľa poučiek. My sme sa však na ňu pozreli zhora a prinášame vám komplexný pohľad na to, čo je cieľová skupina a napríklad aj na to, či je totožná s pojmom zákazník. Pavol nám to vysvetľuje na známych kampaniach značiek Volvo a Old Spice. Objasňuje nám, na akú cieľovú skupinu a akého zákazníka boli cielené, ale aj to, aký tam bol insight.

V podcaste si ďalej vysvetľujeme prepojenie medzi cieľovou skupinou, marketingovou persónou a insightom. Pavol nám objasňuje čo je insight, na čo ho potrebujeme a ako ho nájsť.

“Ak máme nejaké informácie o cieľovej skupine, tak sa s nimi neuspokojme a skúsme tie informácie magickým spôsobom premeniť na insight a až potom informácie začnú prúdiť správnym smerom a pretvoria sa na kampaň.”

V podcaste sa okrem toho dozviete aj:

  • na čo je dobrá cieľová skupina
  • či je insight to isté ako potreba
  • či nesprávne zvolený insight môže viesť ku zlej kampani
  • či je potrebné robiť výskum na zistenie insightu
  • či môže mať značka viacero cieľových skupín
  • či pomáhajú kreatívcom marketingové persóny
  • ako často treba meniť cieľovú skupinu

Pavol nám na záver zanecháva dôležitú myšlienku: “Netreba považovať značku za zbytočnú investíciu, pretože značka naozaj funguje – od loga, identity až po definovaný insight.”

Ak máte chuť sa o cieľovej skupine dozvedieť aj trochu teórie, vypočujte si podcast Zákazník v centre pozornosti.

S Pavlom sme sa rozprávali aj na tému storytellingu. Ak vás zaujíma táto téma, vypočujte si podcast Reklama postavená na príbehu predáva.