Martin Prodaj, podnikateľ, kouč, mentor, ale hlavne poradca a predajca na Amazone, nás v podcaste prevedie svetom predaja na Amazone. Odkryje nám pozitívne, ale aj negatívne stránky predaja cez tento distribučný kanál a dá cenné rady podnikateľom, ktorí tu zamýšľajú predávať.

Amazon dnes už pozná asi každý, no nie každý vie, ako to tam funguje a čo všetko sa tam predáva. Martin nám ozrejmí pre koho je Amazon zaujímavá forma podnikania a prečo tam začať podnikať. „Keď sa chcete niečo naučiť, tak idete k tým najlepším, ktorí to vedia najlepšie. Keď chcete predávať na internete, tak pôjdete za tými najlepšími, alebo za tými najväčšími, a v tomto je Amazon jednoznačná voľba.“

Martin nás oboznámi s tým, ako začať predávať na Amazone. Nie je to jednoduchý proces a je tam potrebné prejsť určitou previerkou. Ďalej uvádza kroky, ktoré je potrebné urobiť pre vstup a čo je potrebné urobiť, keď ste už prešli schvaľovacím konaním.

Martinova rada pre tých, ktorí chcú predávať na Amazone, znie: „Nepredávajte niečo, čo nikto nechce. Pozrite sa na to, čo sa predáva. Na Amazone sa dá veľmi ľahko zistiť, koľko čoho sa predáva.“

Amazon si dáva pozor na recenzie pri produktoch na ich platforme, ktoré sú napriek tomu veľmi dôležité pri uvádzaní produktov. Dlhodobo rieši problém s kupovanými recenziami a ľahko získanými recenziami cez rodinných príslušníkov. Martin nám však prezradí triky, ako sa s tým vysporiadať. Dá radu podnikateľom, ktorí už majú zákaznícku základňu, ale aj tým, ktorí ju ešte nemajú.

V podcaste sa okrem toho dozviete aj to,

·  čím sa odlišuje Amazon od iných platforiem a v čom je výnimočný

·  aké podnikateľské modely na Amazone existujú

·  aký je rozdiel medzi FBA a FBM modelom a ktorý je pre koho vhodný

·  ako je to s províziami pre Amazon

·  či je vhodné staviť na Amazon ako jediný distribučný kanál, alebo je lepšie diverzifikovať svoje distribučné kanály

·  či je možné cez Amazon vstúpiť len na jeden trh

·  či je ľahšie predávať v Amerike alebo v Európe

·  či sa dá na Amazone budovať značka

·  či je angličtina nevyhnutá, ak chcete uspieť na Amazone

·  aké sú vstupné náklady pri začatí predaja cez Amazon

Martin na záver dodáva, že je potrebné „budovať si vlastnú komunitu, lojálnych zákazníkov, ponúkať im skvelé služby a skvelú zákaznícku skúsenosť na všetkých frontoch.“