Michal Repík, zakladateľ a majiteľ značky Slowlandia, nám v podcaste odkryl, aké boli začiatky ich značky, čím si v podnikaní prešli a čo s odstupom času považuje za najlepší krok v ich marketingu. Slowlandia je úspešná slovenská firma, ktorá je na trhu 3 roky. Špecializujú sa na prémiové produkty z orechov a kakaa a značka je známa najmä vďaka lahodným orieškovým krémom.
Slowlandia vyhrala niekoľko ocenení v tom správnom čase, ktoré jej pomohli odštartovať ich úspech a získať povedomie širokej verejnosti. Priznávajú, že niektoré ocenenia boli naozaj kľúčové a značka vďaka ním dokázala rásť.
Michal nám prezradil, že najväčšiu a zároveň najlepšiu investíciu urobili už na začiatku podnikania. Nemali biznis plán a išli celkom do neznáma. Poháňalo ich však jasné marketingové zmýšľanie. „Vedeli sme, že chceme budovať brand, čo chceme predávať, komu to chceme predávať, ako to má vyzerať, ako to má chutiť a ako to má byť komunikované – to všetko je marketing.“
Spýtali sme sa na to, ako pristupujú k rozširovaniu produktov a podľa čoho sa rozhodujú, čo do portfólia produktov pridajú. V rozhovore sa rozprávame aj o tom, na čo sa v budúcnosti chce Slowlandia sústrediť a aké má plány. Michal sa počas svojho podnikania riadi heslom: „Give the customers, what they want – toto chcú, tak im to poďme dať, skúsme byť inovatívni a nájsť v tom pridanú hodnotu.“.
V podcaste sa ďalej dozviete:
· ako vznikol názov Slowlandia a čo znamená,
· ako pristupujú k budovaniu značky,
· prečo je náročné začať v segmente, kde sa vyžaduje edukácia zákazníkov,
· ako pristupujú k cenotvorbe,
· ako im koronavírus ovplyvnil biznis model a distribúciu produktov,
· kde všade distribuujú svoje produkty,
· aké rozhodnutie v marketingu by Michal spätne zmenil.
Na záver nám Michal dodal: „začnite podnikať v niečom, čo milujete a čo vás baví, potom je oveľa väčšia šanca, že tomu budete ochotní dať všetko“.