Andrej Gerstner, marketing a trade marketing manažér spoločnosti Fekollini, ktorá je výrobcom obloženého pečiva Pierre Baguette, nám v podcaste porozprával nielen o príbehu značky, ale aj o trade marketingu v praxi.
Pierre Baguette je úspešná slovenská značka, ktorá začínala na pultoch bufetov. Dnes je trendsetterom na slovenskom trhu v tomto segmente.
Podarilo sa jej prekročiť hranice Slovenska a v súčasnosti má zastúpenie v Česku, Poľsku, Rakúsku aj Slovinsku. Ich najväčšou dominanciou je kvalita, čerstvosť a originalita, čo využívajú aj vo svojej komunikácii. Aktuálne spolupracujú s Petrou Vlhovou. Zaujímavé bolo počúvať, ako ich spolupráca s Petrou posunula ďalej a ako je dôležité nájsť si takého ambasádora značky, ktorý má rovnaké hodnoty ako daná značka.
V podcaste sme sa spýtali Andreja na to, ako zisťujú, aký typ produktu majú vyvinúť. Častokrát ide o produkty, ktoré sú úplná novinka na trhu a prekvapilo nás, že vývoj niekedy trvá aj 2 roky. Zaujímalo nás, ako rozlišujú prístup v rámci trade marketingu ku B2B a B2C. Andrej vysvetľuje, že ,,B2B komunikácia je kľúčom k tomu, aby ste dokázali produkty zalistovať do obchodov.“ V konečnom dôsledku sa však trade marketing orientuje na koncového zákazníka, tzv shoppera, ktorému pripravujú komunikáciu na mieru, často v spolupráci s B2B klientom.
V podcaste sa ďalej dozviete:
· ako vznikla spolupráca s Petrou Vlhovou, ktorá sa stala tvárou kampane
· ako pracujú s tým, že v mysliach spotrebiteľov sa bagety a sendviče spájajú s nezdravým riešením
· či je dôležitejšie – byť najprv dostupný na trhu a potom komunikovať, alebo naopak
· že práca s dátami je naozaj dôležitá
· ktorý komunikačný kanál mimo trade marketingu je podľa Andreja najúčinnejší
Andrej hovorí: „Nielen pre marketing platí: Robte veci so srdcom. Keď robíte veci so srdcom, keď robíte to čo vás baví, napĺňa, tak to nemôže byť neúspešné.“