Adriana Jahňáková, generálna manažérka v spoločnosti LEGO pre Slovenskú a Českú republiku hovorí: “Lovebrand musí vychádzať z autentického poznania spotrebiteľa.” Adriana zdôrazňuje, firma chce najmä inšpirovať a rozvíjať tých, ktorí budú budovať zajtrajšok. Chce rozvíjať u detí centrá kreativity a predstavivosť, podporovať ich zmysly pre budúcnosť.
LEGO sa snaží pripravovať najmä globálne kampane, ale prispôsobuje sa aj novým trhom lokálnymi kampaňami. Na komunikáciu používajú duálny prístup, zameriavajú sa najmä na deti, ale nezabúdajú aj na to, že deti samotné nenakupujú a tak je potrebné smerovať kampane aj na tzv. shopperov, ktorí tovar reálne kúpia. Na marketing a kampane využívajú vlastnú Internú marketingovú agentúru, aj o nej, ale aj o tom, kedy museli zastaviť marketingové kampane, nám Adriana v podcaste prezradila viac.
Adriana o Lovebrande: “Lovebrand nikdy nebude fungovať, keď nemáte dobrý produkt. Keď ten dobrý produkt nerieši skutočnú potrebu, ktorú človek má. Musí to byť niečo, čo je skutočné a čo funguje. Marketing je len to, čo to zaobalí správnym spôsobom, aby z toho vznikol Lovebrand. Aby ste si produkt nekúpili, lebo musíte, ale, aby to bolo niečo, po čom človek túži a chce si to kúpiť.” ”
V podcaste Adriana prezradí, že každý správny “markeťák” musí dodržiavať dve pravidlá, poznať spotrebiteľa a každý jeho krok, aby ste vedeli, ako uspokojiť jeho potreby a uvedomiť si, že spotrebiteľ je ten, ktorý rozhoduje.
Hovorí, ako sa zmenil jej pohľad na firmu v aktuálnej “novej” dobe, ktorú priniesla pandémia a ako premýšľa: “Keby som tú firmu otvorila zajtra a mala k dispozícii ten počet ľudí a zdrojov, ktoré mám, ako by som ju postavila. Čo je dnes nový problém alebo nové potreby, ktoré ľudia majú a my ich môžeme pomôcť ich vyriešiť.” V tejto súvislosti nám prezradí nový prístup firmy k materiálom, ktoré používajú na výrobu stavebníc.
V podcaste sa ďalej dozviete:
- ako sa stavia Adriana a firma k inováciam
- ako rozdeľujú svoje cieľové skupiny
- že LEGO používa ekosystém vlastných kanálov, napr. sociálna sieť pre deti, ktorá je monitorovaná rodičmi, vlastné obchody, youtube kanál atď.
- ako funguje ich komunikácia so zákazníkmi a odberateľmi
- ako pracujú dizajnéri a ako dlho trvá proces zavedenia nového produktu
- kto sú Afolovia a ako s nimi firma spolupracuje
- ako sa firma stavia ku kopírovaniu značky a akým spôsobom zistíme, ktorá kocka je originál
- aké novinky firma chystá.
Adriana na záver dopĺňa silné ekologické pozitívum stavebníc: “LEGO sa nevyhadzuje, LEGO sa dedí.” a Anka ju dopĺňa: “Jedna z mála hračiek, ktorá prežije generácie.”