Philip Kotler je považovaný za najznámejšiu osobnosť marketingu vo svete. Radil a prednášal mnohým spoločnostiam o tom, ako uplatňovať ekonomické a marketingové princípy s cieľom zvýšiť svoju konkurencieschopnosť. Tajomstvo jeho úspechu tkvie v jeho schopnostiach ako prepojiť teóriu marketingu s praxou. Cieľom našej série Levosphere Kotler v praxi je prerozprávať jeho kultovú knihu – učebnicu Marketing Management, na ktorej vyrástlo niekoľko generácií marketérov, ekonómov či obchodníkov. Na praktických príkladoch si prejdeme jednotlivé kapitoly a vysvetlíme si všetky dôležité pojmy.

Marketing je potrebný skôr ako je vyrobený produkt, založená firma, pripravené logo, schválený úver, stanovený rozpočet, alebo akékoľvek iné rozhodnutie. V prvej epizóde si priblížime aj:

  • čo Kotler považuje za prvý marketing od počiatku ľudstva
  • prečo hovoríme konkrétne o marketingovom riadení a nie len o marketingu
  • čo má spoločné marketingový mix a dobre namiešaný drink, alebo kolesá auta
  • akých 5 princípov prístupu k marketingu poznáme.

Marketing nie je aktivita, ale nikdy nekončiaci proces. A musíme zdôrazniť, že je rozdiel,  čo spotrebiteľ chce, čo potrebuje, čo si myslí, že chce a myslí, že potrebuje a čo naozaj nakoniec kúpi. A nájsť správny prístup je už know-how šikovného marketéra. 🙂 V ďalšej epizóde si povieme viac o potrebách a túžbach spotrebiteľa a cieľoch marketingového systému.