Oliver Jakubík hovorí: “Predávať by sme mali nepredajom. Nemáme radi, keď nás niekto presviedča, znásilňuje k nákupu. Radi sa rozhodujeme. Prestaňme predávať a začnime vytvárať chuť nakupovať. Nechajme zákazníkovi priestor, aby nás začal chcieť.”
Osobná značka je proces komunikácie ľudí a ich kariéry ako značiek. Je to neustály proces rozvoja a udržiavania dobrého mena a dojmu z jednotlivca, skupiny alebo organizácie. Zatiaľ čo sebarozvoj sa realizuje cez osobný rast, pojem osobná značka sa definuje skôr ako forma akéhosi “vlastného balenia”. Obchodníci David McNally a Karl Speak, paradoxne nie marketéri, napísali: „Vaša značka je vnímanie alebo emócia udržiavaná niekým iným ako vy, ktorá popisuje celkovú skúsenosť so vzťahom s vami.“
Oliver hovorí, že sa nemusíme páčiť všetkým. Ak sa budeme chcieť páčiť všetkým, tak v konečnom dôsledku budeme nevýrazní. Ako tri kľúčové prvky osobnej značky Oliver zadefinoval: autentickosť, neumelosť a profesionalitu.
V podcaste sa ďalej dozviete:
- či môže z osobnej značky stať obchodná
- aké sú kroky k budovaniu svojej značky
- praktické príklady a ako zasahuje osobná značka do súkromia
- či má zmysel v digitálnej ére offline prezentácia
- aký je rozdiel v komunikácii produktov a služieb vs osobnej značky
- čo nás čaká a koľko to stojí, ak chceme budovať osobnú značku