Ján Hudák ako client service director a Vladimír Chaloupka ako operation director zo spoločnosti Kantar Slovakia nám priblížia prieskum trhu ako silný nástroj, ktorý nám vie pomôcť v biznise a marketingu.
V podcaste si odpovieme na otázku, čo je prieskum trhu. Povieme si nielen definíciu prieskumu, ale aj praktické príklady z praxe a aké výhody nám vie priniesť. Je niečo, čo sa nedá preskúmať? Je aj empatia a naše pozorovanie forma prieskumu? Podrobne si prejdeme pojem hypotéza a prečo je dôležitá. Povieme si, kedy je prieskum vhodné urobiť a čo je jeho primárnou úlohou. Prezradíme už teraz, že je to spojené s návratnosťou investície a znížením rizika zlého manažerskeho rozhodnutia.
Vymenujeme si rôzne druhy prieskumov z pohľadu ich vytvárania a ozrejmíme si, či a ako je dôležitý výber metodológie a aké rôzne skupiny okrem zákazníkov môžeme skúmať. Prieskum trhu nie je to len o technickom zbere dát, ale o ďalšej pridanej hodnote, ktorú nám páni z Kantaru prezradili a spolu s tým prezradili aj ich názor na aktuálny pretlak dat.
Ako bonus nás zasvätili do pozadia skúmania. Je odpoveď “neviem” relevantná? Vedia zodpovedať na každú otázku? Aké sú časové a finančné rámce prieskumu trhu. Na záver si prejdeme trendy v prieskumoch: automatizáciu, online, zrýchľovanie, osobnejší marketing.