Zora Puškáčová je majiteľkou značky Kura Harabura. V podcaste sa rozprávame o kontroverzii, vtipe aj satire, ktoré sprevádzajú túto značku. V druhej časti sa rozprávame aj o autorskom dizajne. Zora nám vysvetľuje, prečo je dôležité ho v rámci značky riešiť a ako postupovať, ak chceme, aby náš dizajn bol autorský.

V podcaste nám Zora odkazuje:

  1. Kura Harabura začínala s vtipným oblečením pre novorodenca. Počúvala však potreby zákazníkov, na základe ktorých prinášala nové produkty do svojho portfólia. Práve vďaka tomu sa jej rozbehol biznis.
  2. Zora sa cez svoju značku snaží nastaviť zrkadlo absurdite, ktorá tu je všade okolo a reaguje aj na situácie, ktoré v našej spoločnosti rezonujú, čím sa snaží ľudí aj pobaviť. Keď prišla počas pandémie s produktami, ktoré mali až pejoratívne výrazy, zachránilo jej to biznis. Niekedy sa preto oplatí zariskovať.
  3. Zora hovorí, že autorský dizajn je dôležité riešiť, pretože je to to najcennejšie, čo tá značka má. Je to hmotný majetok, teda čo robí tu značku jedinečnou, čo nikto iný nemá. Aj keď sa to nedá fyzicky uchopiť do ruky, treba si to chrániť.
  4. O kopírovanie ide vtedy, keď sa osoba, čo kopíruje, snaží vyvolať dojem predlohy. Je tam snaha o to, aby to zákazníkom evokovalo, že ide o niečo iné.
  5. Zora hovorí, ako bojovať s tým, keď nás niekto okopíruje. V prvom rade ho treba osloviť a upozorniť, že predáva niečo, čo nie je jeho. Ak to stiahne a nespraví žiadnu škodu, ďalej to nemusíme riešiť. Ak však nereaguje na naše oslovenie a „vyparí sa“, v takom prípade to rieši už právnik. Ak nereaguje ani na predžalobnú výzvu, potom jedinou cestou je súdna cesta.

Myslíte, že sa dá autorský dizajn zaregistrovať? Na túto otázku nám odpovedá Zora v podcaste. 

A čo nám na odkazuje na záver?

Nehrajte sa na niekoho iného, ale choďte do toho svojou autenticitou.