Znalostná ekonomika či kritické myslenie sú témy, o ktorých sa u nás veľa hovorí. Menej pozornosti však venujeme tomu, ako sa počas vzdelávania cítime a aký vplyv majú pocity na našu schopnosť učiť sa a rozvíjať.
My, ľudia, sa najefektívnejšie učíme vtedy, keď sa cítime byť v bezpečí. A najviac sa učíme od ľudí, ktorí sa nám páčia a ktorým dôverujeme. Samostatné myslenie sa rodí v takej triede, kde môžeme povedať, čo si naozaj myslíme, kde sa môžeme mýliť a kde sa nemusíme obávať, že budeme šikanovaní alebo vysmiate.
V tejto epizóde Ľudskosti sa Barbora Mareková rozpráva s učiteľom základnej školy Petrom Humayom o tom, ako bezpečné prostredie pre svoje žiačky a žiakov vytvára on sám.
V rozhovore sa dozviete:
– aká je rola učiteľa v podpore mentálneho zdravia detí
– ako na učenie detí vplývajú dysfunkcie v rodine
– ako učiť deti, ktoré majú problém udržať pozornosť
– ako zohľadniť potrebu detí sa hýbať
– ako komunikovať s rodičmi, ktorí sa k dieťaťu správajú problematicky
– ako chrániť deti pred šikanou zo strany spolužiakov a ako ju riešiť, ak nastane
–
Ak máte pre nás spätnú väzbu, odkaz alebo nápad, napíšte nám na [email protected]
–
Všetky podcasty denníka SME nájdete na sme.sk/podcasty
–
Podporte vznik podcastu Ľudskosť a kúpte si digitálne predplatné SME.sk na sme.sk/podcast
–
Odoberajte aj denný newsletter SME.sk s najdôležitejšími správami na sme.sk/suhrnsme
–
Ďakujeme, že počúvate podcast Ľudskosť.