Znalostná ekonomika či kritické myslenie sú témy, o ktorých sa u nás veľa hovorí. Menej pozornosti však venujeme tomu, ako sa počas vzdelávania cítime a aký vplyv majú pocity na našu schopnosť učiť sa a rozvíjať.

My, ľudia, sa najefektívnejšie učíme vtedy, keď sa cítime byť v bezpečí. A najviac sa učíme od ľudí, ktorí sa nám páčia a ktorým dôverujeme. Samostatné myslenie sa rodí v takej triede, kde môžeme povedať, čo si naozaj myslíme, kde sa môžeme mýliť a kde sa nemusíme obávať, že budeme šikanovaní alebo vysmiate.

V tejto epizóde Ľudskosti sa Barbora Mareková rozpráva s učiteľom základnej školy Petrom Humayom o tom, ako bezpečné prostredie pre svoje žiačky a žiakov vytvára on sám.

V rozhovore sa dozviete:

– aká je rola učiteľa v podpore mentálneho zdravia detí

– ako na učenie detí vplývajú dysfunkcie v rodine

– ako učiť deti, ktoré majú problém udržať pozornosť

– ako zohľadniť potrebu detí sa hýbať

– ako komunikovať s rodičmi, ktorí sa k dieťaťu správajú problematicky

– ako chrániť deti pred šikanou zo strany spolužiakov a ako ju riešiť, ak nastane

Ak máte pre nás spätnú väzbu, odkaz alebo nápad, napíšte nám na [email protected]

Všetky podcasty denníka SME nájdete na sme.sk/podcasty

Podporte vznik podcastu Ľudskosť a kúpte si digitálne predplatné SME.sk na sme.sk/podcast

Odoberajte aj denný newsletter SME.sk s najdôležitejšími správami na sme.sk/suhrnsme

Ďakujeme, že počúvate podcast Ľudskosť.