Zuzana Štelbaská, šéfredaktorka magazínu Reflex, Počasia aj Telerána a Michal Borec, riaditeľ PR a marketingu v televízii Markíza, sú hosťami zaujímavého rozhovoru. V podcaste sa rozprávame o 2 velikánoch z televíznych obrazoviek – o samotnej Markíze a o relácií Teleráno.
Zuzana a Michal nám v rozhovore vysvetľujú, vďaka čomu je Markíza najsledovanejšou a najvplyvnejšou televíziou na Slovensku a prezradili nám aj to, ako je možné dostať sa do Telerána. Markíza je na trhu už 25 rokov, počas ktorých si prešla mnohými obdobiami, z ktorých plynú cenné skúsenosti. My sme pre vás vybrali top 5 myšlienok, ktoré by ste si mali z podcastu odniesť:
- V prieskumoch bol pozorovateľný trend, že ľudia si nevyberali program podľa televízie, ale podľa samotného programu. Pre nich ako marketérov to znamenalo, že museli tlačiť viac samotné programy, než značku televízie. Po príchode pandémie, keď ľudia začali pred obrazovkou tráviť viac času, si diváci začali všímať rozdiely medzi brandami televízií. Pre Markízu to znamenalo návrat späť k budovaniu značky.
- Markíza pracuje s cieľovými skupinami, medzi ktoré patria samotní diváci a zadávatelia reklamy. Faktom však je, že zadávatelia reklamy, sú tiež aj divákmi. Kvôli obchodným záležitostiam si však museli obchodnú skupinu vekovo vyčleniť.
- V Markíze robia všetko in-house, teda interne. Je to z dôvodu, že ľudia musia žiť so značkou od rána do večera, aby vedeli vytiahnuť z toho tú podstatu.
- Rozmach digitálu ovplyvňuje aj televízie, ktoré si v posledných rokoch budujú digitálne oddelenia. V Markíze sa snažia televízny obsah dostať aj do digitálneho sveta, ale tvoriť aj obsah, ktorý je exkluzívny pre digitál. Momentálne nastavujú synergiu tak, aby im to fungovalo obojstranne, aby to nebolo len o tom, že vysielanie dajú na sociálne siete, ale aj obsah, ktorý sa robí prednostne pre sociálnu sieť, aby bol odvysielateľný napríklad v Teleráne.
- Teleráno je na obrazovkách už 25 rokov. Jeho úspech spočíva v tom, že je veľmi komunikatívne, prináša široké spektrum tém, interakciu s divákmi a veľmi poctivo a dlhodobo sleduje to, čo diváci chcú pozerať, kedy to chcú pozerať a čo ich na obrazovke baví. Práve divácky názor je to, na čo dávajú veľký dôraz.
Čo nám Zuzana a Michal odkazujú na záver v súvislosti s marketingom?
- „Pri tvorbe marketingu, ktorý má smerovať ku pozdvihnutiu vášho produktu, si vyberte dobrého marketéra. Vyberte si takého, ktorému budete veriť a ktorý bude vedieť nie len vidieť a počítať, ale aj cítiť.“
- „Mladí marketéri by sa nemali nechať zmanipulovať neoverenými zdrojmi, pretože akonáhle je to na sociálnych sieťach, tak majú tendenciu tomu veriť viac ako tradičným médiám. Mali by si overovať to, čomu veria.“
- „Nemali by ste sa báť televízie. Televízia neumiera, ale sa transformuje a bude tu ešte veľmi dlho.“