Martina Králová si počas svojej kariéry prešla viacerými pracovnými skúsenosťami, ktoré presahujú výrazne aj do marketingu. Tie aktuálne využíva ako spolumajiteľka v kaviarni SVÄG TO GO. Práve tá je témou rozhovoru. Vďaka Martininým bohatým skúsenostiam sa v rozhovore dozvedáme cenné rady o podnikaní v lokálnom biznise. V podcaste sa dozviete, že gastro biznis nie je len o založení prevádzky a nalievaní kávy do pohárov, ale naopak je potrebné si premyslieť svoje kroky.

V podcaste sa dozviete aj týchto 5 myšlienok:

  1. Od začiatku sa vo SVÄG TO GO zameriavali na kávu so sebou. Vychádzalo to zo zámeru, že značiek, ktoré sa venujú práve tomuto segmentu, až tak veľa na Slovensku nie je a zároveň vnímali vzostup kávovej kultúry. Preto v tom videli potenciál.
  2. Na začiatku museli riešiť veľmi praktické, legislatívne nutné veci – založenie firmy ako takej, založenie bankového účtu, nájdenie účtovníka, vybavovanie registračných pokladní a súhlas od hygieny.
  3. V názve kaviarne hľadali paralelu. Svag znamená po švédsky cesta, čo evokuje kávu so sebou, kávu na cestu. Zároveň však mysleli aj na Google search.
  4. Biznis plán je veľmi dôležitý. Na začiatku si spravili biznis plán, očakávania tržieb vzhľadom na veľkosť priestoru, jeho umiestnenie a doladili si to s nákladmi.
  5. Martina nám vysvetľuje, ako pristupujú k zákazníkom. Chcú sa stať súčasťou rituálu dňa zákazníka. Ide teda o kombináciu zákazníkov, ktorí žijú v danej rezidenčnej zóne, alebo tam prichádzajú za prácou. Na začiatku nevylučovali žiaden segment a snažili sa svoje fungovanie prispôsobiť segmentom zákazníkov, ktorí k nim chodia.

Martina v rozhovore dodáva, že na začiatku, bez ohľadu na to, aký biznis začínate robiť, začínate s okruhom svojich známych, a teda ide o organické šírenie. Okrem toho je hneď na začiatku online nutnou podmienkou. Vo SVÄG TO GO riešili Google maps a sponzorovali reklamu na Facebooku. Netreba sa teda spoľahnúť na to, že ak máte lokálny biznis, tak stačí vyvesiť tabuľu nad predajňu.

Čo nám Martina odkazuje v súvislosti s marketingom?

  • „Ľudia, ktorí majú vlastné produkty, niekedy skĺzavajú do toho, že rozprávajú o sebe – čo sme, čo chceme byť, aké sú vlastnosti nášho produktu a aké sú naše predajné argumenty. Je to však o príbehu zákazníka, pre ktorého chcete fungovať. V prvom rade všetko, čo robíte, by malo prinášať pridanú hodnotu zákazníkovi. Netreba myslieť na seba čo chcete vy, ale pozerať sa na to, pre koho je to určené a aký jeho problém riešite.“
  • „Druhá dôležitá, postpandemická, vec je, aby ste dali o sebe vedieť a boli ste pripravení, keď sa čokoľvek udeje, aby ste vedeli fungovať v online.“