Martina Králová si počas svojej kariéry prešla viacerými pracovnými skúsenosťami, ktoré presahujú výrazne aj do marketingu. Tie aktuálne využíva ako spolumajiteľka v kaviarni SVÄG TO GO. Práve tá je témou rozhovoru. Vďaka Martininým bohatým skúsenostiam sa v rozhovore dozvedáme cenné rady o podnikaní v lokálnom biznise. V podcaste sa dozviete, že gastro biznis nie je len o založení prevádzky a nalievaní kávy do pohárov, ale naopak je potrebné si premyslieť svoje kroky.
V podcaste sa dozviete aj týchto 5 myšlienok:
- Od začiatku sa vo SVÄG TO GO zameriavali na kávu so sebou. Vychádzalo to zo zámeru, že značiek, ktoré sa venujú práve tomuto segmentu, až tak veľa na Slovensku nie je a zároveň vnímali vzostup kávovej kultúry. Preto v tom videli potenciál.
- Na začiatku museli riešiť veľmi praktické, legislatívne nutné veci – založenie firmy ako takej, založenie bankového účtu, nájdenie účtovníka, vybavovanie registračných pokladní a súhlas od hygieny.
- V názve kaviarne hľadali paralelu. Svag znamená po švédsky cesta, čo evokuje kávu so sebou, kávu na cestu. Zároveň však mysleli aj na Google search.
- Biznis plán je veľmi dôležitý. Na začiatku si spravili biznis plán, očakávania tržieb vzhľadom na veľkosť priestoru, jeho umiestnenie a doladili si to s nákladmi.
- Martina nám vysvetľuje, ako pristupujú k zákazníkom. Chcú sa stať súčasťou rituálu dňa zákazníka. Ide teda o kombináciu zákazníkov, ktorí žijú v danej rezidenčnej zóne, alebo tam prichádzajú za prácou. Na začiatku nevylučovali žiaden segment a snažili sa svoje fungovanie prispôsobiť segmentom zákazníkov, ktorí k nim chodia.
Martina v rozhovore dodáva, že na začiatku, bez ohľadu na to, aký biznis začínate robiť, začínate s okruhom svojich známych, a teda ide o organické šírenie. Okrem toho je hneď na začiatku online nutnou podmienkou. Vo SVÄG TO GO riešili Google maps a sponzorovali reklamu na Facebooku. Netreba sa teda spoľahnúť na to, že ak máte lokálny biznis, tak stačí vyvesiť tabuľu nad predajňu.
Čo nám Martina odkazuje v súvislosti s marketingom?
- „Ľudia, ktorí majú vlastné produkty, niekedy skĺzavajú do toho, že rozprávajú o sebe – čo sme, čo chceme byť, aké sú vlastnosti nášho produktu a aké sú naše predajné argumenty. Je to však o príbehu zákazníka, pre ktorého chcete fungovať. V prvom rade všetko, čo robíte, by malo prinášať pridanú hodnotu zákazníkovi. Netreba myslieť na seba čo chcete vy, ale pozerať sa na to, pre koho je to určené a aký jeho problém riešite.“
- „Druhá dôležitá, postpandemická, vec je, aby ste dali o sebe vedieť a boli ste pripravení, keď sa čokoľvek udeje, aby ste vedeli fungovať v online.“