Lukáš Písecký, ktorý vedie spoločnosť DIW print, nám v podcaste rozpráva o praktickom prepojení tlače a marketingu. Rozprávame sa o tom, aký je prínos tlače pre marketingové aktivity a aké možnosti v tlači nám ponúka súčasná doba. Podcast by si mali vypočuť najmä všetci tí, ktorí tlačia marketingové materiály.
Lukáš nám okrem iného spomína aj týchto 5 zaujímavých poznatkov:
- Hlavnou úlohou polygrafie bolo kedysi množenie informácií na komunikačné účely, kedy sme jednu informáciu potrebovali odovzdať veľkému množstvu ľudí. Keďže v súčasnosti funguje prenos informácií cez internet, tak sa táto hlavná funkcia vytráca a ide skôr už o reklamno-marketingovo-estetické účely.
- Papier je síce obnoviteľná surovina, ale bude ho stále menej a nebude sa už tlačiť toľko, koľko kedysi. To znamená, že to, čo sa bude tlačiť, bude mať skôr luxusnú hodnotu. Práve preto sa DIW print špecializuje na zušľachťovanie (ako napríklad ražba metalickou, alebo farebnou fóliou). Ak už niečo budeme tlačiť, budeme chcieť, aby to malo pridanú hodnotu, aby sme si to chceli nechať, či dokonca pohladkať.
- Čo sa týka ekologickej tlače, tak na Slovensku to ide pomalšie ako v zahraničí, kde je to už štandardom. Pre zákazníkov je cena stále na prvom mieste. V DIW printe sa však v tom snažia robiť osvetu.
- Firmy by si mali pred tlačou najprv rozmyslieť aké sú ich ciele, kam sa chcú dostať a ako sa tam chcú dostať. Mali by si k tomu prizvať niekoho, kto sa v tom vyzná, či už skúseného grafického dizajnéra, alebo priamo tlačiareň.
- Častou chybou je, že grafický dizajnér si myslí, že to je len o grafike, ale nevníma to ako celok. Ak začne grafikou, tak potom už nemôže rozmýšľať nad papierom. Ale keď začne od materiálu papiera a od toho, čo s ním vie urobiť, zrazu má viac možností a môže sa stať z toho zážitok a nemusí to byť len niečo, čo je vytlačené.
Čo nám Lukáš odkazuje na záver v súvislosti s marketingom?
Nie je nutné, aby vec, ktorú chcete urobiť, bola dokonalá. Je dobré to pustiť do sveta, a potom „pimpovať“. Neznamená to, že máte ísť na zlú kvalitu, ale radšej pomaly dávkovať veci, nápady, produkty von a učiť sa na tom za behu.