Denisa Pernicová, marketingová manažérka Billy, nám v podcaste vecne a zrozumiteľne rozpráva o téme marketingu značky a prakticky nám to vysvetľuje na tom, ako to funguje v retailovej sieti Billa. Hovorí, že brand marketing, teda budovanie značky, má v súčasnosti trochu iný význam, ako v minulosti. Je to oveľa komplexnejšie, zložitejšie a aj zákazník je iný ako kedysi, pretože kedysi stačilo na vybudovanie značky umiestniť logo na reklamný materiál, no dnes už to tak nie je.
Denisa sa s nami podelila o tieto hodnotné myšlienky:
- Brand marketing nie je len o značke, ale aj spoločnosti. Nehovoríme teda len o produktoch, ale aj o kultúre firmy, ľuďoch, zamestnancoch, či hodnotách firmy.
- Komunikácia Billy je smerovaná na primárnu cieľovú skupinu, ktorou sú vyzretejšie ženy s rodinami, ale keďže zvyšných ľudí tiež nechcú vylúčiť, tak zvyšné 3P (produkt, cena, distribúcia) sú smerované aj na nich.
- Billa robí identitu celej spoločnosti a sila jej značky je najdôležitejšia, pretože dodáva dôveryhodnosť a silu ostatným značkám, subbrandom, ktoré pod ňu patria.
- Mnoho ľudí z oblasti marketingu robí chybu, že nedrží konzistenciu a majú tendenciu stále niečo meniť, alebo niečo komunikujú v televízii, niečo iné v online a niečo iné zase v predajni. No práve najdôležitejšie je zotrvať v konzistencii a dávať zákazníkovi rovnaký odkaz jednoduchým spôsobom.
- Pri brand marketingu ide o uspokojovanie emočných potrieb a pri trade marketingu ide o uspokojovanie racionálnych potrieb. Vzájomne sa však dopĺňajú a vo výsledky im ide o predaj.
Denisa nám na záver odkazuje:
„Marketing je v súčasnosti komplexný, zákazník je veľmi náročný a máme veľa ciest, ako sa dá marketing robiť. Každý dobrý marketér by mal mať však cieľ a víziu, ktorú chce dosiahnuť a mal by si za tým stať. Dôležitá je trpezlivosť a konzistentnosť, pretože všetky dobré veci si vyžadujú čas.“