Tamara Rogožníková Gončarová je marketérka a konzultantka pre komunikáciu na sociálnych sieťach. Je autorkou kníh, kurzov a e-bookov, prostredníctvom ktorých vzdeláva podnikateľov a tvorcov, ako efektívne robiť marketing cez Instagram a TikTok. V podcaste sa spolu rozprávame o sociálnych sieťach – o tom, ako sa vyvíjajú a ako s nimi pracovať. Tami nám svojimi vedomosťami a skúsenosťami ukazuje, ako sa vymaniť zo stereotypov, ktoré nefungujú a prezrádza nám aj to, aké mýty na sociálnych sieťach neplatia.

Sociálne siete sa dostali do našich životov a stali sa ich prirodzenou súčasťou. Tento trend ešte viac podporila pandémia, pretože sme sociálne siete začali využívať viac. Toto potvrdzuje aj fakt, že na sociálnych sieťach sa nachádza 86% slovenského obyvateľstva a priemerný Slovák strávi na sociálnych sieťach 3 hodiny denne. V podcaste sa ďalej dozviete aj týchto 5 faktov:

  1. Môžeme zovšeobecniť to, že na Instagrame je silne zastúpená veková kategória od 25 do 35 rokov, na Facebooku je to veková kategória nad 45 rokov a na TikToku je to veková kategória 18 až 26 rokov. Avšak, viac ako na vek, by sme mali prihliadať na to, akú mentalitu majú ľudia. Ľudia si vyberajú sociálne siete podľa svojej chuti, absorbcii, vlastnej situácie a podľa toho, či mentálne pochopia danú sociálnu sieť.
  2. Na Instagrame sa dostávajú do popredia krátke videá. Preto ak chceme predávať, musíme robiť videá a robiť ich predajne, zaujímavo, z pohľadu klienta a s výhodou pre klienta. Ak ich budeme robiť, budeme mať vyššie dosahy a viac predávať.
  3. Ak je našim cieľom vytvárať komunitu, komunikovať obojstranne, vytvárať eventy, tak je na to vhodný Facebook. Ak sa chceme viac profilovať ako experti, ako osobná značka, tak v tom prípade sa odporúča LinkedIn. Ak chceme objavovať veci, ktoré budú trendy, tak vtedy by sme mali byť na Pintereste. Ak našou silnou stránkou nie je video, ale komunikácia, tak by sme mali staviť na podcasty, alebo využiť Clubhouse.
  4. Rozpočet do reklamy na sociálnych sieťach vieme ušetriť buď skvelým zdrojom vo forme kontaktov, čiže bartrovanie, alebo neskutočnou kreatívou a odvahou experimentovať.
  5. Rozšíreným mýtom je to, že potrebujeme na sociálnej sieti primárne získavať followerov, aby sme ich potom konvertovali na klientov. To však nie je pravda.

Tami nám na záver odkazuje, aby sme vystúpili zo svojej bublinky. Máme prezentovať klientovi tie výhody, ktoré má zo spolupráce s nami práve teraz a v tomto kontexte. Nemáme sa báť hovoriť na kameru aj mimo kamery o tom, prečo robíme to, čo robíme, kto sme a kam smerujeme. Mali by sme si vnútorne vysporiadali vlastnú stratégiu, čo chceme. Nemáme robiť to, čo ostatní, lebo práve tam je ten priestor, aby sme robili niečo inak. Hlavne máme milovať to, čo robíme a milovať ľudí, ktorým slúžime a zároveň by sme si od nich mali pýtať aj spätnú väzbu. A ak to už nemáme radi, tak si máme nájsť človeka, ktorý to bude robiť naozaj z lásky, pretože to je veľmi cítiť.