Roman Krajniak sa špecializuje na športový marketing, v rámci ktorého vedie aj poradenstvo. Práve tejto téme sa venuje v podcaste pozornosť. Roman nám v rozhovore vysvetľuje, čo znamená športový marketing, ako funguje a aký je jeho význam a prínos.
- Športový marketing je oproti iným oblastiam marketingu špecifický v emóciách, ktoré môže značkám priniesť. Sú obrovským benefitom, ktoré v online marketingu nedokážeme inde získať.
- Športový marketing má 3 časti. Prvou sú športové podujatia, športovci, ligy a kluby, ktoré prezentujú aj sami seba a robia svoj marketing. Druhou časťou sú značky, ktoré využívajú podujatia, alebo partnerstvá so športovými podujatiami, alebo jednotlivcami športovcami na prezentáciu svojich produktov a služieb. Treťou časťou je šport ako taký.
- Roman hovorí, že špecifikum športového marketingu je v tom, že vy si kupujete právo spojiť sa s niekým. Na to, aby ste toto partnerstvo dokázali zužitkovať a naplno ho využiť a otvoriť jeho potenciál, musíte do aktivácie sponzoringu investovať ešte raz toľko peňazí. Toto si mnoho značiek neuvedomuje.
- Šport nie je len najvyššia hokejová a futbalová súťaž, reprezentácia, či olympijskí víťazi… stačí mať otvorené oči a nájsť si ten priestor, ktorý je vhodný pre vašu značku.
- Ak budete posúvať stále len to, že „kúpte si ma“, tak ľudia budú rezistentní. Keď sa však spojíte s niečím, čo je príjemné, čo má za sebou emóciu, príbeh, tak viete omnoho lepšie predať svoje produkty, alebo služby.
Roman nám odkazuje na záver:
Treba mať pozitívny vzťah k športu a využiť šport a športovcov na to, aby ste dosiahli svoje komerčné ciele.