viac informácií: https://www.levosphere.sk/

Peter Štarchoň je profesorom a vedúcim katedry marketingu na Fakulte manažmentu UK. Venuje sa novým trendom v marketingovom manažmente s dôrazom na značku, postoje spotrebiteľov a zmeny v ich správaní. V podcaste nám odovzdáva svoj pohľad aj skúsenosti s marketingom v akademickom prostredí. Na svoje si prídu nie len študenti, ale veríme, že všetci, ktorí chcú robiť marketing správne, pretože si priblížime aj prepojenie teórie a praxe. Prezradí nám nie len to, ako vidí súčasný marketing, ale aj to, aké je jeho prepojenie s teóriou a pozrieme sa na to, ako sa vyučuje na školách.

V podcaste sa dozviete:

  • čo je to marketing z pohľadu p. profesora
  • ako vníma p. profesor súčasný marketing
  • aké 3 kampane zaujali v poslednom období p. profesora a prečo
  • či môže marketing robiť každý
  • prečo by mali ísť dnešní mladí ľudia študovať marketing
  • či sú súčasné univerzity pripravené učiť študentov súčasný marketing a prispôsobovať sa trendom
  • akých 8 učiteľov, marketérov, ktorí nás môžu inšpirovať a veľa toho naučiť, by nám p. profesor odporučil sledovať

P. profesor nám v podcaste objasňuje klasické definície marketingu, ktoré kladú dôraz na skutočnú podstatu marketingu. Zdôrazňuje, že marketing nie je iba o reklame, ako sa často zvykne vnímať. Definície marketingu sa posúvajú, no ich kľúčová podstata ostáva. Tou podstatou je uspokojovanie potrieb zákazníka.

Súčasný marketing stojí na prepojení dvoch vecí. Jednou z nich je marketing riadený dátami. O akú druhú vec ide, vám prezrádzame v rozhovore. Podstatou každej spoločnosti je síce zisk, no ako p. profesor dodáva, marketing je o úplne niečom inom. To sa ukazuje aj v trende, ku ktorému smeruje marketing. Jedným trendom je zmysluplnosť. Druhý trend vám objasňujeme v rozhovore.

V druhej časti rozhovoru nám p. profesor hovorí, prečo by mali ísť dnešní mladí ľudia študovať marketing. Jednoducho – marketing nám pomáha pozerať sa za obzory. Je to interdisciplinárny nástroj, ktorý v sebe spája kúsok psychológie, sociológie, etnografie, ekonómie, ale aj matematiky a štatistiky. Marketing nám napomáha k tomu, aby sme boli vždy o pomyselný krok dopredu nie len pred konkurenciou, ale aj pred zákazníkmi.

Akú všeobecnú radu odovzdáva p. profesor študentom marketingu na Slovensku? Aby boli marketingovo pozitívni a verili tomu, čo robia. Pretože keď človek je presvedčený o tom, že to, čo robí je správne a je stotožnený s tým, čo vytvára, tak raz musí prísť úspech.

Čo nám na záver odporúča s súvislosti s marketingom?

„Buďte si vedomý toho, aký je marketing silný manažérsky nástroj. Treba veľmi dobre rozmýšľať nad tým, ako ho využijete, pretože marketing sa dá aj zneužiť. Zodpovednosť, ktorú majú marketéri v rukách, je neskutočne vysoká.“