Lukáš Franko sa špecializuje na mapovanie a dizanovanie cesty zákazníka. Cestu zákazníka, ktorú poznáme aj pod pojmom customer journey, sa dá prirovnať ku príbehu, s ktorým sa ľudia stretávajú bežne každý deň. Cesta zákazníka jednoducho hovorí o krokoch zákazníka ku nákupu.
V podcaste sa dozviete:
- čo je to cesta zákazníka, teda customer journey
- čo je mapovanie a dizajnovanie cesty zákazníka
- ako prebieha mapovanie a dizajnovanie cesty zákazníka
- aké všetky dáta sa používajú pri mapovaní v procese cesty zákazníka
- prepojenie cesty zákazníka s modelom STDC
- či to je vhodné aj pre podnikateľov, ktorí ešte len začínajú
Keď zákazník príde na náš web, alebo do obchodu, je zo začiatku zmätený. Ešte nás možno nepozná a ani nám nedôveruje. Práve preto musíme zákazníka viesť po jeho ceste a pomôcť mu s nákupom. Je to ako príbeh, kde náš hlavný hrdina je zákazník a prostredie je náš web, alebo obchod. V príbehu musíme hlavného hrdinu spoznať, pretože až tak budeme vedieť vedome ovplyvňovať a meniť jeho rozhodovanie s cieľom získať ho v prospech našej značky. Na to potrebujeme skĺbiť to, čo si myslí podnikateľ, čo ukazujú dáta, ale aj to, čo zákazník reálne robí, cíti, mysli a ako funguje.
Čo nám Lukáš odporúča v súvislosti s marketingom?
Podnikateľ si musí zadefinovať to, čo pre neho a jeho biznis znamená spokojný zákazník. Keď to bude mať, tak si musí odpovedať na to, čo mu bráni v tom, aby mal viac spokojných zákazníkov.