Pojmy „ideálny“ či „srdcový“ študent“ sa v lektorstve často používajú, ale ruku na srdce: nie je ideál mýtus? Podľa mňa existujú skvelí študenti a je dôležité vedieť, s kým sa vám dobre pracuje a koho chcete osloviť, no prílišné lipnutie na ideáloch vám môže extrémne zúžiť rozptyl ľudí, ktorých vaša ponuka na služby a vzdelávacie digi-produkty zaujmú. Každý z nás by najradšej pracoval s motivovanými, vždy pripravenými študentami, ktorí na sebe makajú aj mimo lekcií a štúdium jazyka mu ide ako po masle. A okrem toho nikdy nezrušia hodinu a ak idú na dovolenku, tak si od vás vyžiadajú mentoring, aby ani na chvíľu nevypadli z rytmu… Ale úprimne: koľko je takých ľudí? 

Ak chcete podnikať v lektorstve úspešne a udržateľne, definujte si svoju CIEĽOVKU a zistite, ako premýšľa, čo potrebuje, aký problém v jazyku rieši a ako by ste jej ho mohli pomôcť vyriešiť. Vaša sebapropagácia môže byť oveľa efektívnejšia, ak viete, koho chcete osloviť, rozumiete potrebám vašej cieľovky a máte premyslený spôsob, ako na to. 

Ak chcete do svojho lektorstva priniesť viac systému a vedieť šiť obsah presne na mieru kúpyschopnej cieľovke, prihláste sa do kurzu Stratégia lektorskej značky. Okamžitý prístup do Členskej sekcie na 6 mesiacov získate TU.

Akadémia lektorov je podporujúci virtuálny priestor pre lektorov, ktorí túžia študentom poskytovať špičkové služby v oblasti vzdelávania, rozvíjať sa a pracovať podľa seba.