Martin Fenčák je spoluzakladateľ a producent produkčnej spoločnosti ZAPO a Hana Koblíšková v nej pôsobí ako zástupkyňa obchodného oddelenia. Vznik ZAPO – Zábava v podcaste pramení z nadšenia pre podcasty. Ich nadšenie pretrváva aj do dnešného dňa, pretože ZAPO je na trhu už vyše 4 rokov, počas ktorých neustále naberá na svojom raste.
Martin a Hana nám v podcaste hovoria o monetizácii a natívnej reklame v podcastoch. Tiež prezrádzajú, ako sa dá využiť reklama v podcastoch lepšie, než ju robiť ako reklamné spoty, ktoré musia zhrnúť všetky výhody a detaily v tridsiatich sekundách.
V podcaste sa dovziete:
- ako sa zo sna o matke podcastov stala realita
- prečo ZAPO muselo prejsť do strategicky plánovaného biznis modelu
- aké vyhliadky majú podcasty do budúcna
- aké parametre definujú úspešný podcast
- a prečo podcastová komunita víta každý dobrý podcast
ZAPO začínalo ako obývačkový startup na dvoch hlavných podcastoch, vďaka ktorým sa im podarilo dosiahnuť prvé 2 milióny vypočutí. Následne sa ich rodina podcastov začala rozrastať.
V podcaste odhaľujeme prečo komunita podcastov neustále rastie a teší sa z dobrých nových podcastov. Nie každý podcast je však aj úspešný. Čo všetko preto musíme zvážiť, pokiaľ chceme porovnať úspešnosť podcastov?
Na záver nám v súvislosti s marketingom Hana a Martin odporúčajú, aby klienti dôverovali kreatíve. Pretože každý si zo svojej profesie nesie nejaké klapky na očiach a je v danej veci príliš hlboko. Hana a Martin nás preto povzbudzujú, aby sme boli otvorení návrhom. A pokiaľ človek robí čokoľvek, ale s vášňou, tak si to svojho fanúšika nájde.