Určite ste si už kládli otázku, či sa dá rozlíšiť, kedy dieťa s Aspergerovým syndrómom niečo robí " v rámci" jeho odlišnosti, a kedy je to "vec výchovy". Nijaká odpove´ neexistuje. bežné výchovné metódy nemajú možnosť ovplyvniť nastavenie nervovej sústavy dieťaťa. Sprevádzanie detí v spektre vyžaduje schopnosť dospelých pracovať na sebe, pracovať s koreguláciou a dať priestor na dozrievanie. A čo je asi najnáročnejšie je prijať, že deti sa neučia od nás iba modely, ktoré by sme si želali, ale aj tie, ktorých si nie sme možno sami vedomí alebo ich vlastne nechceme vidieť. Platí to aj u našich detí a dospievajúcich. Psychologické a emocionálne bezpečie je základ, na ktorom dokážu stavať svoju odolnosť aj adaptácie pre svoj život.
O téme sa s Vierou Hincovou, psychologičkou, mamou dospelej Aspergerky a expertkou na neurodiverzitu rozprávala Soňa Holíková.