Tomáš Červenka je zakladateľom portálu MTBIKER a venuje sa mu neprestajne už 25 rokov. Vyštudoval Computer Science a Management na Univerzite v Cambridge. Pracoval pre Google ako softwarový vývojár a ako CTO v technologickej firme VisualDNA v Londýne. Okrem riadenia firmy a programovaniu sa venuje cyklistike, golfu a lyžovaniu. Dnes je MTBIKER firma s 20 mil. EUR obratom, pôsobí na 5 trhoch (SK, CZ, HU, PL, RO), zamestnáva 120+ ľudí, má investíciu od Wood & Company a ich web má návštevnosť viac ako 1 mil. návštev mesačne. V rozhovore sa dozvieš: 0:35 Tomáš predstaví seba a svoju firmu MTBiker pre tých, ktorí ich nepoznajú. 02:14 Vyštudoval manažment a počítačové vedy na University of Cambridge a popri škole stážoval v Googli ako vývojár. Čo mu dalo toto obdobie a ako by zhodnotil prínosy štúdia/praxe v UK? 18:40 Majú viacero aktivít (B2C, B2B, magazín...). Na čo majú aktuálne najväčší focus, čo sú ich strategické priority? 19:43 Ako by zhodnotil rok 2023 zo strategického a finančného hľadiska? Ktoré veci sa im podarili, prípadne nepodarili? 21:50 Aktuálne pôsobia aktívne na 5 trhoch (SK, CZ, HU, PL, RO), aký majú celkovo prístup k expanzii? Podľa čoho vyberajú krajiny pre expanziu a akým spôsobom sa snažia presadiť? 41:42 Tomáš má interný tím 7-8 IT ľudí. Ako sa v čase vyvíjala technologická časť ich biznisu? Ktoré sú hlavné dôvody a výhody mať interné IT? Zvažovali niekedy prechod na platformu ála Shopify? 44:51 Ako ďaleko sú v práci s dátami? Aké témy najviac riešia a ako sa pasujú s atribúciou, ktorá asi môže byť pomerne zložitá vzhľadom na segmente aj dĺžku predajného cyklu? 57:28 Podľa Similarweb na SK majú cca 1 mil. visits mesačne a z toho 75 % by mal byť direct, čo by bolo brutálne číslo. Sedí to +- s realitou? 1:02:23 Majú mega silný magazín, ktorý má na Googli naindexovaných 38 000+ URL-s. Aká je za tým stratégia a čo by Tomáš vedel odporučiť iným e-shopárom v oblasti content marketingu? 1:06:44 Aktuálne majú 3 predajne, z toho imidžový showroom v Bratislave v budove Pradiarne 1900. Plánujú v budúcnosti pridávať ďalšie fyzické lokácie? 1:10:39 Dokopy majú v tíme 120+ ľudí, o aké oddelenia sa jedná a akým spôsobom Tomáš riadi celú firmu z pohľadu komunikácie, kompetencií, zodpovednosti a pod.? 1:14:52 V roku 2023 Tomáš ohlásil investíciu od Wood & Company (fond Eterus Capital). Aký bol hlavný dôvod, podľa čoho si vyberal a aký je mechanizmus transakcie? 1:27:51 Aké 3 odporúčania by Tomáš dal malým a stredným e-shopom, ktoré chcú narásť na ich veľkosť? 1:30:52 Ako sa Tomáš osobne vzdeláva a rozvíja? Vie poradiť dobré knihy, podcasty, ľudí, firmy, ktoré ho v poslednom čase najviac obohatili? 👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti projektu. 🚀 Projekt Eshopový kráľ podporujú: Expandeco Packeta Blueweb vshosting Strih: Filip Duffala @filip.duffala_videography