👑 NAY je najväčším špecializovaným maloobchodným predajcom elektroniky na Slovensku s trhovým podielom približne 25 % a obratom na úrovni 400 mil. EUR. Nástup marketplace-ov a celkovo stav konkurencie prispel k tomu, že prichádza historicky k jednej z najväčších transakcií na maloobchodnom trhu v podobe zlúčenia NAY a českej spoločnosti HP Tronic, ktorá vlastní sieť predajní Datart a značku ETA.
Čo sa skrýva za touto transakciou, aké od nej majú očakávania, ale aj veľa zaujímavých informácií zo stratégie NAY, mi prezradila Anička Ölvecká, Head of Marketing Communication.
V rozhovore sa dozvieš:
01:09 Prichádza k zlúčeniu popredných SK/CZ retail hráčov Nay a Datart. Aká je myšlienka za touto transakciou a aké efekty sa očakávajú?
04:08 Čo Annu po veľa rokoch na strane agentúr (Triad, Performics, Universal McCann…) presvedčilo prestúpiť na stranu klienta?
07:03 Aké je to riadiť marketingovú komunikáciu firmy s obratom v stovkách miliónov EUR? Čo je na tejto pozícii najťažšie?
08:15 Nay-ka bola historicky silná v retaile (aktuálne 40 predajní v SR a ďalších 40 v ČR pod značkou Electro World), ako sú na tom dnes v e-commerce? Koľko % obratu im generuje e-shop?
10:03 Veľa rokov spolupracujú na e-shope s PeckaDesign z Brna, ktorí im vyvíjajú riešenie na mieru. Ako im funguje táto spolupráca a ako celkovo Anna vníma výhody a nevýhody custom vývoja možno oproti Shopify?
11:27 Čo sú pre nich kľúčové oblasti v samotnom e-shope, na ktoré sa najviac sústreďujú a prečo?
12:33 Čo podľa Anny dnes najviac rozhoduje o tom, kde zákazník nakúpi?
17:21 Majú aj takú "light" mobilnú appku, aké má funkcionality pre zákazníkov a čo ňou primárne sledujú? Koľko užívateľov ju cca využíva?
21:26 Ktoré marketingové kanály im najlepšie performujú a aké vidí Anna trendy v tom, že ktoré kanály dlhodobo rastú a ktoré klesajú?
19:00 Historicky sa vyhýbajú marketplace-om, čo je hlavný dôvod?
28:42 Tiež sa historicky držia na SK/CZ trhu a teda zatiaľ neexpandujú ďalej, ako to robí napr. Alza. Ako celkovo uvažujú o expanzii a za akých okolností by to prichádzalo do úvahy?
30:12 Pri ich veľkosti a trhovej pozícii sa tiež natíska otázka, prečo nemať produkty pod vlastnou značkou, uvažovali o tom?
31:28 Popri tradičnej čiernej a bielej technike dnes majú aj kategórie Dom a hobby a Šport a fitness. Ako sa im darí a plánujú sortiment rozširovať ďalej?
32:19 Vzhľadom na ich veľkosť a návštevnosť webu pracujú na ďalších možnostiach monetizácie, ako len predaj tovaru.
37:21 Ako Anna vidí budúcnosť obchodu na SK/CZ trhu z pohľadu predajných kanálov. Ako veľmi ovplyvní trh nástup marketplaces typu Kaufland, Allegro?
40:28 Aké odporúčania by Anna dala malým a stredným e-shopom, ako sa pripraviť na dobu "marketplace-ovú"?
41:51 Ako sa Anna osobne rozvíja? Aké podcasty/knihy/eventy ju v poslednom čase najviac ovplyvnili?
👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti projektu. 🚀
Projekt Eshopový kráľ podporujú:
Expandeco: https://www.expandeco.sk
Packeta: https://www.packeta.sk
Blueweb: https://www.blueweb.sk
vshosting: https://www.vshosting.cz
Strih: Filip Duffala @filip.duffala_videography