Marek Varga dlhodobo pôsobí ako CTO popredného e-shopu s erotickým pomôckami Superlove.sk s obratom viac ako 10 mil. EUR a tiež technicky konzultuje eshopy Waragod.sk (obrat 4,3 mil. EUR) a Race-shop.sk (obrat 6,6 mil. EUR).
V rozhovore s našim Michalom sa podelil o jeho skúsenosti zo škálovania e-shopov a expanzie a môžete sa tešiť na jeho miestami až brutálnu úprimnosť a priamočiarosť.
V rozhovore sa dozviete:
00:25 Marek pracuje konzultačne so shopmi ako Superlove.sk, Race-shop.sk, Waragod a ďalšími, ktorým sa podarilo dosiahnuť miliónové obraty a veľmi peknú ziskovosť. Aké spoločné znaky majú zo skúsenosti úspešné e-shopy, resp. ich majitelia/manažéri?
03:50 Na druhej strane aké sú najväčšie chyby, pri ktorých e-shopy pália peniaze a kde strácajú ziskovosť?
08:47 Marek má teóriu logistických vs. marketingových e-shopov, aké sú rozdiely medzi nimi a ako to ovplyvňuje ich stratégiu?
18:58 Jednou z kľúčových oblastí, ktorá významne ovplyvňuje ziskovosť e-shopu, je sklad a logistika. Ktoré sú tam kľúčové body z hľadiska nákupu, výberu dodávateľov, skladovania a optimalizácie zásob?
30:47 Poďme si povedať nejaké best practices aj k samotnej expedícii a doručeniu. Ako to robiť čo najefektívnejšie a aký prístup/nástroje k tomu Marek odporúča?
37:05 Všetky shopy si postupne v rámci rastu prechádzajú +- rovnakými fázami, aké to sú?
38:31 Jedným z kľúčov k rastu obratu/ziskovosti je expanzia. Ktoré sú tam kľúčové body, na ktoré si dať pozor?
46:30 Ako veľmi ovplyvňuje úspech e-shopu samotný produkt, prípadne aj to, či som len reseller alebo mám vlastný brand?
49:02 Keď sa pozrieme na samotný web e-shopu a teda nejaký UX pohľad zákazníka, ktoré veci najviac ovplyvňujú mieru konverzie a priemernú hodnotu objednávky v e-shope? (search, radenie produktov…)
56:00 Marek je veľmi silný aj v SEO, aké najčastejšie chyby v tejto oblasti vidí v e-shopoch a ako sa im vyvarovať?
57:49 Ako podľa Mareka zmení celý CEE e-commerce trh nástup marketplace-ov (Kaufland, Allegro, ale aj Alza, Mall, Heureka…) a ako sa na to pripraviť?
01:00:39 Aké 3 odporúčania by Marek na záver dal e-shopom, ktoré dlhodobo stagnujú/klesajú z hľadiska obratu/zisku a chcú otočiť tento trend?
Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti projektu.
Projekt Eshopový kráľ podporujú:
Expandeco: https://www.expandeco.sk
Packeta: https://www.packeta.sk
Kamera a strih: Filip Duffala @filip.duffala_videography