👑 Zvyšujúce sa ceny preklikov v rámci reklamného systému Google Ads a pokles dopytu v niektorých segmentoch. To je po-covidová realita nielen v e-commerce segmente. O to väčší focus a väčšie know-how ohľadom Google Ads platformy potrebujete mať, aby ste dokázali aspoň udržať aktuálnu ziskovosť kampaní, nehovoriac o potenciálnom zvýšení výkonu.

O tom, čo všetko sa v Google Ads za ostatné roky zmenilo a čo je dnes kľúčové pre to, aby bol tento kanál pre vás profitabilný, som sa rozprával s Vladom Karkušom, mega skúseným Online Marketing špecialistom, s ktorým dlhodobo spolupracujem na viacerých projektoch a spravuje napr. aj PPC kampane Pricemanie.

V rozhovore sa dozviete: 00:36 Čo všetko ako agentúra robia a aký je ich prístup? 02:30 V rámci Google Ads sa priebežne dejú zmeny, ako Vlado vníma rok 2023 z pohľadu zmien v rámci celej reklamnej platformy, aké dôležité zmeny/novinky sa tam udiali? 08:32 Ako vníma celkovo úlohu Google Ads v rámci celého MKT mixu u e-commerce klientov voči iným kanálom (SEO, e-mail marketing, porovnávače, affiliate...) 11:25 Veľa e-shopov nemá vôbec urobenú analýzu kľúčových slov. Prečo je táto analýza dôležitá, aké časti by mala obsahovať a ako s ňou pracovať v rámci firmy? 18:40 Ako skontrolovať z pozície majiteľa e-shopu, či markeťák alebo agentúra robí dobrú robotu? Ktoré metriky sú pri PPC-čkach kľúčové? 30:52 Prečo a ako zistiť impression share v rámci Google Ads a o čom vypovedá táto metrika? 36:14 Ktoré formáty a placement-y sú dnes pre e-commerce inzerentov najefektívnejšie? 45:34 Ako by mal vyzerať kvalitný report od správcu PPC kampaní a ako s ním pracovať? 48:30 Posledné roky sa čoraz viac riešia zmeny v rámci trackingu, ktorý zásadne ovplyvňuje efektivitu kampaní. Aké zmeny sa tam udiali/dejú a aké majú inzerenti v tomto smere možnosti a obmedzenia? 53:25 Kam sa bude uberať celý Google Ads ekosystém v ďalších rokoch, na čo by sme sa mali pripraviť? 56:34 Vlado sa venuje aj téme AI, ktoré všetky use case-y mu napadajú pre e-commerce segment a kde to najviac pomáha v praxi? 59:13 Ako strategicky riadiť PPC kampane? Napr. ako vyberať vhodné kanály/formáty pri vstupe na nové trhy? 1:04:52 Aké sú najčastejšie chyby inzerentov, na ktoré narážajú, keď auditujú alebo preberajú účty do správy?

👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti projektu. 🚀 Projekt Eshopový kráľ podporujú: Expandeco: https://www.expandeco.sk Packeta: https://www.packeta.sk Blueweb: https://www.blueweb.sk vshosting: https://www.vshosting.cz Strih: Filip Duffala @filip.duffala_videography