Kampane na Facebooku a Instagrame vedia byť super výkonný škálovateľný marketingový kanál, ale dokážeš tam zároveň spáliť kopec peňazí neefektívne, ak nedodržíš niekoľko základných bodov.Honza Bartoš je v Česku jeden z top špecialistov na Meta reklamu, na ktorej preinvestoval viac ako 1 mld. Kč a so svojim tímom pracuje pre klientov ako ZOOT, Under Armour, Trezor, Alkohol.cz a ďalších.V rozhovore sme rozobrali, ako maximalizovať ziskovosť Meta kampaní, prečo sa o výsledku zďaleka nerozhoduje len na strane kampaní, ako správne vybrať agentúru či freelancera a ako škálovať kampane pri expanzii na viaceré trhy.Rozhovor odporúčam každému majiteľovi a markeťákovi e-shopu, ktorý chce zvýšiť výkon Meta kampaní a chce navnímať, čo všetko je tam dôležité.V rozhovore sa dozvieš:0:00 Úvod 1:07 Honzo, naposledy sme riešili spolu škálovanie Meta kampaní a tzv. Flash dealy. Poďme si zopakovať, pre aké typy e-shopov vie Meta priniesť najlepšie výsledky a kde by si naopak zvážil nasadiť iné marketingové kanály.7:47 Povedzme si tiež, čo sú kľúčové predpoklady na to, aby vaše Meta kampane boli dlhodobo profitabilné a to ideálne pri rastúcom obrate/objeme.18:18 Čo však robiť v prípade, že Meta kampane nám už nosia významnú časť obratu a príde k nejakému výpadku? Aké sú najčastejšie dôvody výpadkov?27:18 Poďme sa pozrieť na praktickú stránku manažovania Meta kampaní. Kedy z tvojho pohľadu je lepšie mať interného človeka a kedy správu kampaní outsourcovať?31:39 Keď už outsourcing, na čo sa pýtať potenciálneho dodávateľa a ako odhadnúť, či bude spolupráca fungovať?36:30 Agentúry a špecialisti niekedy zneužívajú neznalosť klienta a účtujú si nezmyselné poplatky napr. za nastavenie trackingu. Na čo odporúčaš dať si pozor a koľko by mal cca stáť základný set-up celej Meta "infraštruktúry"?43:13 Ako optimálne nastaviť komunikáciu s agentúrou/freelancerom, akú formu/frekvenciu odporúčaš?44:50 Ako by mal vyzerať kvalitný reporting k Meta kampaniam? Ktoré metriky sú kľúčové?48:23 Akú máš skúsenosť pri práci s klientmi? Čo najčastejšie bráni väčšiemu škálovaniu Meta kampaní na strane klienta?54:10 Ako pristupujute ku správe kampaní, ak má e-shop napr. 10 trhov? Je lepšie radšej dať väčší focus na konkrétne trhy alebo k tomu pristupovať globálne?1:00:20 Klienti z mojej skúsenosti niekedy dávajú 100 % zodpovednosti za výsledky agentúry, pritom rovnako veľký vplyv má strana webu z pohľadu miery konverzie, retencie a AOV. Ako pracujete s klientmi na týchto metrikách? Ktoré zmeny na e-shopu z tvojej skúsenosti vedia priniesť najväčšie zlepšenie CR a AOV?1:10:44 Na záver, čo by si odporučil e-shopom, ktoré zvažujú Meta kampane otestovať, ale majú obavy z ich ziskovosti? Je možné nejako dopredu odhadnúť potenciálny výkon u konkrétneho klienta?1:12:03 Aké by si odporučil školenia, eventy či podcasty majiteľom e-shopov, či markeťákom, ktorí sa chcú zlepšiť v Meta reklame, prípadne porozumieť lepšie kľúčovým princípom?👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti tvojho e-shopu. 🚀Projekt Eshopový kráľ podporujú:BluewebCorlonezSleduj nás na sociálnych sieťach:LinkedInInstagramTikTok-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Ja som Mišo Král a vo svete e-shopov som už viac ako 17 rokov. Od roku 2007 som budoval porovnávač cien Pricemania, ktorý už po 3 rokoch fungovania dosiahol 1 mil. návštev mesačne. Od roku 2013 pomáham e-shopom pri zvyšovaní ziskovosti, formou konzultácií, workshopov a tohto podcastu. Ak potrebuješ pomôcť s tvojim e-shopom, ozvi sa mi na [email protected] a dohodni si bezplatnú úvodnú konzultáciu.
powered by