Pred časom som vnímal kampane na Facebooku a Instagram-e viac ako brandové než ako výkonnostné. To sa za ostatné roky zásadne zmenilo a dnes už sú META reklamy pre veľa e-shopov výkonnejšie z pohľadu obratu aj zisku ako Google Ads kampane. Navyše META umožňuje vyškálovať napr. počas krátkodobých akcií vaše kampane na niekoľko násobky, čo pri Google Ads väčšinou nie je možné.

O tom, prečo a ako by mali dnes e-shopy využívať META reklamy, mi v rozhovore prezradil Honza Bartoš, v Česku jeden z top špecialistov na výkonnostnú Meta reklamu. Na FB utratil viac ako 1 mld. Kč a nastavil tisícky kampaní. Pracuje pre značky ako Zoot, Under Armour, či Alkohol.cz.

V rozhovore sa dozvieš:
00:56 Ako Honza vníma dôležitosť Meta Ads platformy v marketingovej stratégii e-commerce firiem? Aké sú hlavné výhody/nevýhody tejto platformy?
05:23 Ako by Honza porovnal Meta platformu voči Google Ads? Kde sú podľa neho zásadné rozdiely?
25:10 Aké sú základné predpoklady pre to, aby e-shopové kampane cez Meta Ads boli rentabilné? Alebo inak, aké sú najčastejšie chyby, kde robia chyby majitelia/marketéri e-shopov?
35:01 Aké dáta z webu dáva zmysel zbierať pre účely optimalizácie kampaní a ako s nimi pracovať?
44:08 Ako reagovať operatívne na vývoj kampaní, aké metriky sledovať primárne a aké rozhodnutia na základe nich robiť?
52:39 Ako dôležité sú produktové data feedy ku kampaniam a na čo si dať pozor pri ich generovaní?
58:33 Ktoré formáty v kampaniach najviac Honza využíva a podľa čoho ich vyberá?
1:02:44 Honza uvedie príklady konkrétnych inzerentov alebo kampaní, ktoré im zafungovali výnimočne dobre aj čo bolo za tým.
1:07:27 Na záver, ako sa Honza osobne vzdeláva z hľadiska odborného aj osobného a aké dobré podcasty, eventy, knihy by odporučil?

Odkaz na blog: https://www.honzabartos.cz/blog

👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti projektu. 🚀

Projekt Eshopový kráľ podporujú:
Expandeco
Packeta
Blueweb
vshosting

Strih: Filip Duffala @filip.duffala_videography