K slovenskému e-commerce trhu je k dispozícii bohužiaľ len veľmi málo dát. O to cennejšie sú výsledky prieskumu, ktorý zrealizovali medzi majiteľmi e-shopov firmy Levosphere, Blueweb, Creative Sites, Shoptet a Upterdam. Do prieskumu sa zapojilo takmer 200 majiteľov e-shopov všetkých veľkostí a vzišli z neho viaceré zaujímavé zistenia.
Výsledky prieskumu sme spoločne komentovali spolu s Jakubom Jarabicom, CEO firmy Blueweb, ktorá vyvíja špičkové e-shopy na mieru a zároveň organizuje najväčšiu e-commerce akciu na Slovensku pod názvom Upterdam.
V rozhovore sa dozvieš:0:00 Úvod0:42 Ako dlho sú firmy na trhu?2:42 V ktorých krajinách eshopy operujú?7:38 Aký segment pokrýva vybraný eshop?12:34 Akým počtom zamestnancov disponuje eshop?15:13 Obrat za rok 202317:43 Ako by ste hodnotili aktuálnu náladu v e-commerce prostredí?18:55 Aké najväčšie výzvy riešia eshopy?20:20 Aký očakávate predaj počas vianočného obdobia?22:00 Koľko máte položiek v eshope?25:17 Ako často analyzujete portfólio a na ich základe robíte zmeny v portfóliu?29:24 Ako často využívate zľavy?32:29 Ako eshopy stanovujú nečastejšie ceny svojej ponuky?35:12 Má váš eshop aj iné formy distribúcie?38:35 Koľko investujú eshopy do marketingu?39:44 Aké témy eshopy komunikujú?41:24 Ako hodnotíte znalosť značky vášho eshopu?42:57 Aká je vaša organická návštevnosť eshopu?44:43 Myslíte si, že značka vie dlhodobo pomáhať výkonu eshopu?45:08 Sumarizácia prieskumu46:27 Čo plánujete na Upterdam 2025?
👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti tvojho e-shopu. 🚀Projekt Eshopový kráľ podporujú:PacketaBluewebCorlonezBesteronSleduj nás na sociálnych sieťach:LinkedInInstagramTikTok-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Ja som Mišo Král a vo svete e-shopov som už viac ako 17 rokov. Od roku 2007 som budoval porovnávač cien Pricemania, ktorý už po 3 rokoch fungovania dosiahol 1 mil. návštev mesačne. Od roku 2013 pomáham e-shopom pri zvyšovaní ziskovosti, formou konzultácií, workshopov a tohto podcastu. Ak potrebuješ pomôcť s tvojim e-shopom, ozvi sa mi na [email protected] a dohodni si bezplatnú úvodnú konzultáciu.