Nástup marketplace-ov Kaufland, Allegro, Temu, Trendyol a ďalších prináša so sebou radikálne zmeny na e-commerce trhu v regióne. Skokový nárast cien reklamy a presun významnej časti nákupov do marketplace-ov zasahuje prakticky všetky segmenty on-line predaja.

O tom, ako ustáť novú situáciu, využiť ju na príležitosť a aké konkrétne kroky podniknúť, mi v rozhovore prezradili chalani z konzultačky Opinest, konkrétne:

Matej Karaba, Business stratég

Michal Lubelec, Dátový stratég

V rozhovore sa dozvieš:
00:50 Nástup marketplace-ov v regióne a s tým spojené zmeny na trhu robia vrásky množstvu e-shopárov. Čo všetko sa podľa nich na trhu zmenilo s nástupom Kauflandu, Allegro, Temu, Trendyol a ďalších?
4:47 Veľký problém je nárast cien reklamy v rámci reklamných platforiem (najmä Google Ads, Meta, ale zdražovala aj Heureka a pod.). Ako veľké medziročné zvýšenie cien zaznamenali u svojich klientov a ako sa s tým pasujú?
29:25 Posledné roky je veľký problém s dátami, čo priamo ovplyvňuje ziskovosť kampaní, čo je maximum, ktoré môže e-shop urobiť z pohľadu dát, aby reklamné platformy prinášali najlepšie výsledky?
42:26 Určite je teraz oveľa väčšia téma finančné riadenie, aké najčastejšie chyby vidia u klientov v tejto téme? Vedia e-shopy, čo je to kontribučná marža?
50:30 Keď sa pozrieme na „ofenzívu“, aké sú z ich skúsenosti najefektívnejšie cesty, ako zvyšovať obrat a/alebo zisk e-shopu, resp. market share?
57:03 Aké nové revenue streamy by mohli e-shopy vytvoriť, aby zlepšili svoju finančnú situáciu?
58:52 Kedy a ako pristúpiť k strategickým zmenám v e-shope (zmena segmentu, akvizícia, exit…)?
1:03:12 Ktoré e-shopy podľa nich najlepšie zvládajú súčasnú situáciu a zároveň majú najlepšie predpoklady pokračovať v raste obratu/zisku?
1:09:17 Aké dobré podcasty/knihy/eventy ich v poslednej dobe najviac ovplyvnili a prečo?
1:12:10 Čo presne robia v Opineste a akých klientov riešia aktuálne?

👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti projektu. 🚀

Projekt Eshopový kráľ podporujú:
Expandeco
Packeta
Blueweb
Corlonez

Strih: Filip Duffala @filip.duffala_videography