Čo majú spoločné e-shopy Notino, Alza, GymBeam, Martinus, Muziker a ďalšie veľké české a slovenské e-shopy? Všetky majú silný vlastný vývoj a všetky intenzívne pracujú s dátami, ktoré dnes vnímam ako jedno z nahodnotnejších aktív e-commerce firiem.
Práve dáta pomáhajú robiť správne strategické rozhodnutia, zvyšovať mieru konverzie a hodnotu objednávky, automatizovať cenotvorbu, optimalizovať logistiku a kopec ďalších procesov.
O tom, ako pracuje s dátami firma, ktorá cieli na 1,5 mld. EUR obratu, operuje na 27 trhoch, má v ponuke viac ako 82 000 produktov a zamestnáva vyše 2 800 ľudí, mi prezradil Martin Kavřík, Data Office Director v Notino.
V rozhovore sa dozvieš:
01:02 Značku Notino určite všetci poznajú, ale Martin nám povie v číslach, kde sa dnes nachádzajú.
03:22 Dnešný rozhovor bude o dátach, z akého pohľadu sa na ne pozerajú v Notine?
05:36 Čo presne znamená Data governance a čo to v praxi znamená u nich?
08:05 Pri dátach je kľúčová ich kvalita a aktuálnosť, ako v Notine využívajú dáta naprieč firmou? Kto všetko má k akým dátam prístup a na čo ich využíva?
12:01 Akým spôsobom nastavujú sales plány pre rôzne časové horizonty?
24:34 Akým spôsobom optimalizujú zobrazovanie produktov na webe a v appke?
38:10 Akým spôsobom riadia cenotvorbu naprieč krajinami a produktami?
42:28 Akým spôsobom riadia marketingové aktivity, plánujú budgety a vyhodnocujú efektivitu kampaní? Aké nástroje na to využívajú?
58:18 Akým spôsobom segmentujú zákazníkov a analyzujú ich správanie?
1:01:55 Ako využívajú dáta pri objednávkach tovaru od dodávateľov?
1:05:37 Akým spôsobom optimalizujú procesy v ich sklade?
1:09:33 Akým spôsobom optimalizujú logistiku?
1:15:47 Ako vyzerá Martinov osobný dashboard, ktoré KPI-s sleduje a aké rozhodnutia na základe nich robí?
1:17:22 Ako vyzerá nastavovanie cieľov v rámci celej firmy?
1:20:27 Martin na základe svojich skúseností dá konkrétne 3 odporúčania malým a stredným e-shopom (do 10 mil. EUR obratu), kde a akým spôsobom vedia najrýchlejšie využiť dáta k zvýšeniu obratu/zisku?
👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti projektu. 🚀
Projekt Eshopový kráľ podporujú:
Expandeco: https://www.expandeco.sk
Packeta: https://www.packeta.sk
Blueweb: https://www.blueweb.sk
Corlonez: https://www.corlonez.sk
Strih: Filip Duffala @filip.duffala_videography