Marek pôsobí ako CTO (technický riaditeľ) v poprednom erotickom e-shope Superlove a tiež dlhodobo pomáha košickému projektu Race-shop, ktorý už taktiež prekročil hranicu 10 mil. EUR obratu pri veľmi solídnej ziskovosti.
Okrem technickej oblasti má Marek naozaj výnimočný prehľad o celom e-commerce trhu a debata s ním bola aj tento krát mimoriadne otvorená a zaujímavá.
V rozhovore sme rozobrali tému marketplace-ov a akým spôsobom je ich aktivita v EÚ problematická. Riešili sme, ako reagovať na ich nástup a aké sú možné stratégie ďalšieho rozvoja a rastu pre slovenské e-shopy. Prešli sme si aj nedávne problémy e-shopov ako Dedoloes, Factcool či Andreashop a ako sa im vyvarovať.
A pozreli sme sa aj na zmeny, ktoré sa dejú v rámci vyhľadávača Google, ale aj novodobých AI vyhľadávačoch ChatGPT a ďalších a ako na tieto zmeny reagovať zo strategického pohľadu.
Tento rozhovor odporúčam každému majiteľov, manažérovi, či marketérovi e-shopu, ale aj všetkých firiem, ktoré dodávajú služby či nástroje pre e-commerce.
V rozhovore sa dozvieš:0:00 Úvod0:54 Marek, spolu sme točili jeden z prvých podcastov pre Eshopový kráľ pred 1,5 rokom. Keď sa pozrieš na SK e-commerce, prípadne región, aké hlavné strategické zmeny pozoruješ za toto obdobie?1:44 Ako sa podľa teba zmenil e-commerce trh po nástupe marketplace-ov Kaufland, Allegro, Temu, Trendyol, Shein do regiónu? Kde vidíš najväčšie dopady?3:30 V CZ napr. Ruslan Skopal z Trenýrkárne otvorene ide proti Temu argumentuje nedodržiavaním EÚ legislatívy. Aký máš na to názor?10:05 V CZ generujú zahraničné marketplace-y 15-17 % e-commerce obratu, aký očakávaš vývoj v ďalších rokoch?11:13 Ktoré typy e-shopov sú aktuálne najviac ohrozené a ako by mali reagovať na novú situáciu na trhu?14:32 Ktoré slovenské e-shopy naopak podľa teba šlapú dobre a ktoré kľúčové faktory tam hrajú rolu?18:47 Nedávno "popadali" veľké firmy ako Dedoles, Factcool či Andreashop. Vieš okomentovať z tvojho pohľadu, kde urobili chybné rozhodnutia?22:17 Ktoré slovenské e-shopy naopak podľa teba šlapú dobre a ktoré kľúčové faktory tam hrajú rolu?31:19 Poďme sa pozrieť na vyhľadávače a zásadné zmeny v nich. Google ohlásil, že chce umožniť userom dokončiť nákupný proces priamo vo výsledkoch vyhľadávania. Čo to bude znamenať v praxi?36:37 Ktoré marketingové kanály budú podľa teba kľúčové v ďalších rokoch?38:52 ChatGPT už tiež ponúka konkrétne produkty priamo v konverzácii (zatiaľ s preklikom do shopu). Ako sa podľa teba zmení spôsobom, akým nakupujeme on-line v najbližších rokoch?49:00 Kedy dáva podľa teba zmysel kombinovať on-line a off-line predaj?54:26 Čo je dnes podľa teba recept na úspešnú expanziu s e-shopom? Ktoré faktory sú tam rozhodujúce?57:41 Ak by si dnes štartoval s novým e-commerce biznisom, ako by si uchopil celý proces od A po Z. Čomu by si dal najväčšiu prioritu?1:04:03 Na záver, ako sa ty osobne vzdelávaš, ktoré zdroje, ľudí či firmy sa oplatí podľa teba sledovať?👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti tvojho e-shopu. 🚀Projekt Eshopový kráľ podporujú:BluewebCorlonezTatrapay+
Sleduj nás na sociálnych sieťach:LinkedInInstagramTikTok------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Ja som Mišo Král a vo svete e-shopov som už viac ako 17 rokov. Od roku 2013 pomáham e-shopom pri zvyšovaní ziskovosti, formou konzultácií, workshopov a tohto podcastu. Ak potrebuješ pomôcť s tvojim e-shopom, ozvi sa mi na [email protected] a dohodni si bezplatnú úvodnú konzultáciu.