Keď konzultujem majiteľov e-shopov, v praxi sa často stretávam s tým, že majiteľ e-shopu často len „konštatuje“ finančné výsledky a aj to, s veľkým časovým odstupom. V extrémnych prípadoch zistí svoju ziskovosť až po skončení roka pri podávaní daňového priznania.
A to prakticky znemožňuje aktívne počas roka reagovať na prípadné výkyvy a negatívny (či naopak pozitívny) vývoj kľúčových finančných ukazovateľov.
Na druhej strane top e-shopy majú vopred stanovený rozpočet, majú nastavené finančné ciele a na dennej báze sledujú ich plnenie. Každý deň tak vedia, koľko zarobili na marži a koľko potrebujú zarobiť do konca mesiaca na pokrytie fixných nákladov.
O tom, ako začať s riadením financií e-shopu a dostať tak pod kontrolu kľúčovú stránku firmu, som sa rozprával s Martinom Lazarčíkom, CEO firmy Corlonez, v ktorej sa zameriavajú na externé riadenie financií a vedenie účtovníctvva pre malé a stredné e-shopy.
👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti tvojho e-shopu. 🚀
Projekt Eshopový kráľ podporujú:
Sleduj nás na sociálnych sieťach: