👑 K slovenskému e-commerce trhu je všeobecne k dispozícii žalostne málo dát. O to viac si cením aktivitu Matěja Kapošváryho (CEO Shopsys), ktorý dal dokopy dostupné dáta z viacerých zdrojov k SK/CZ e-commerce trhu. Vďaka týmto dátam máme možnosť z dlhodobého hľadiska zhodnotiť celkový vývoj SK/CZ e-commerce, čo vnímam ako veľmi dôležité z hľadiska reálneho nastavenia cieľov lokálnych e-shopov, ale aj vnímania prebiehajúcej konsolidácie na trhu a vplyvu nástupu marketplace-ov v regióne.
Rozhovor odporúčam sledovať ako video, keďže všetky dáta sú doplnené grafmi, ktoré výrazne pomáhajú správne navnímať celú sitáciu.
V rozhovore sa dozvieš:
0:00 Úvod
2:16 Vývoj českého a slovenského e-commerce v rokoch 2015 – 2023
3:59 Rast slovenského e-commerce
5:53 Podiel českého a slovenského e-commerce v maloobchode
8:26 Vývoj kvartálov českého a slovenského e-commerce 2022 – 2024
9:57 Porovnanie českého e-commerce s maloobchodom
13:30 Podiel segmentov v CZSK e-commerce
19:23 Vývoj počtu eshopov v CZSK e-commerce
22:46 Marketplace v CZSK e-commerce
27:40 Čo by mali eshopári robiť v aktuálnej situácii
30:18 Rekapitulácia
32:06 Ktoré zaujímavé značky alebo eshopy Matěja v poslednej dobe zaujali?
33:52 Ako sa Matěj vzdeláva a aké knihy, podcasty alebo iné zaujímavé tipy by odporučil?
👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti tvojho e-shopu. 🚀
Projekt Eshopový kráľ podporujú:PacketaBluewebCorlonezBesteronSleduj nás na sociálnych sieťach:LinkedInInstagramTikTok