Drvivá väčšina e-shopov na trhu dnes beží na krabicovom riešení (ála Shoptet, Shopify, Upgates), prípadne na open-source platformách ako WooCommerce, PrestaShop a podobne. Tieto riešenia sú ideálne pre možno 98 % "bežných" e-shopov a je to pre nich ideálne riešenie. Čo ale v prípade, že máte veľmi špecifické procesy, ktoré neviete "napasovať" na tieto platformy. Do hry v tom momente vstupujú riešenia na mieru, ktoré na slovenskom a českom trhu poskytujú desiatky dodávateľov.

Kedy dáva zmysel ísť do riešenia na mieru, ako si vybrať správneho dodávateľa a ako uchopiť celý proces, aby projekt dopadol úspešne, mi v rozhovore prezradil Matěj Kapošváry, CEO Shopsys, kde vyvíjajú e-shopy na mieru a po novom stavajú aj Shopify e-shopy vďaka akvizícii agentúry Sounds Good.

V rozhovore sa dozvieš: 0:00 Úvod 0:44 Matěji, najskôr si povedzme, pre aké typy e-shopov má vôbec zmysel uvažovať o e-shope na mieru a kedy by to naopak bolo podľa teba chybné rozhodnutie? 2:22 Aký je tvoj aktuálny pohľad na výhody/nevýhody krabicových riešení vs. open-source vs. custom vývoj? 5:25 Keď som sa rozhodol ísť do e-shopu na mieru, prečo je dôležité ísť cestou tendra a podľa čoho si vybrať na trhu vhodných kandidátov? 9:30 Čo by mali byť prvé otázky, keď sa rozprávam s potenciálnym dodávateľom? Na čo dávať dôraz?  14:10 Čo sú za teba red flags z technického pohľadu, ktoré naznačujú, že s danou platformou môžem mať v budúcnosti problémy? 16:56 Aké ďalšie okruhy tém by sme mali riešiť z hľadiska samotného webu, na ktorom ideme pracovať? (funkcie, UX, SEO, performance, search...) 20:58 Pri veľkých projektoch je mega dôležitá komunikácia a projektové riadenie. Ako by to podľa teba malo ideálne vyzerať a ako zistím, či to tak u daného dodávateľa tak aj naozaj funguje? 26:40 Ako dôležité je za teba po spustení prvej verzie e-shopu kontinuálne pokračovať vo vývoji/rozvoji platformy? 28:48 Aký je podľa teba férový finančný model vývoja na mieru pre obe strany z hľadiska fixnej ceny vs. agilný vývoj vs. riešenie bugov atď.? (kedy platí hodiny klient a čo by mala byť záruka zo strany dodávateľa apod.) 30:18 Ako si spočítať celkové náklady na vývoj a prevádzku e-shopu povedzme v horizonte 4-5 rokov? 35:32 Na čo si dať pozor z hľadiska zmluvy, licencií a celkovo z právneho pohľadu na vývoj e-shopu na mieru? 37:20 Ako si vyberáte zákazníkov? 38:50 Priblíž nám tvoju firmu Shopys. Akých máte klientov, obraty a ciele do budúcna? 40:00 Záver

Viac o možnostiach a výhodách custom vývoja sa dozvieš aj na: https://www.shopsys.cz/ 👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti tvojho e-shopu. 🚀 Projekt Eshopový kráľ podporujú: Packeta

Bluewe

bCorlonez

Besteron Sleduj nás na sociálnych sieťach: LinkedIn

Instagram

TikTok --- Ja som Mišo Král a vo svete e-shopov som už viac ako 17 rokov. Od roku 2007 som budoval porovnávač cien Pricemania, ktorý už po 3 rokoch fungovania dosiahol 1 mil. návštev mesačne. Od roku 2013 pomáham e-shopom pri zvyšovaní ziskovosti, formou konzultácií, workshopov a tohto podcastu. Ak potrebuješ pomôcť s tvojim e-shopom, ozvi sa mi na [email protected] a dohodni si bezplatnú úvodnú konzultáciu.