Od začiatku roka sme bohužiaľ svedkami toho, že sa viaceré slovenské e-commerce firmy dostali do finančných problémov. E-shopy Dedoles, Factcool či Andreashop mali obraty v desiatkach miliónov EUR a napriek tomu aktuálne čelia reštrukturalizáciám.

Rišo Mareček je marketingový a brandový stratég a bývalý šéf brandu v Dedolese. Rozoberali sme spolu, čo môže byť za týmito problémami, ako funguje jednotková ekonomika v e-shopoch a prečo je dôležité jej dokonale rozumieť a mať ju pod kontrolou.

Tiež sme sa bavili o tom, či a ako pracovať so zľavami, aby sme si nezničili biznis a prečo je dôležité v e-commerce investovať aj do značky, nielen do výkonnostného marketingu.

Dávam do pozornosti aj Rišov blog Marketing Punk: https://marketingpunk.blog/

V rozhovore sa dozvieš:

V rozhovore sa dozvieš:0:00 Úvod1:34 Rišo, žijeme v časoch, kedy rastú v e-commerce ceny reklamy, ale aj mzdy a ďalšie náklady, čo má negatívny dopad na maržovosť vo viacerých segmentoch. Ktoré segmenty alebo skôr typy firiem sú podľa teba najviac zasiahnuté?14:30 Ktoré slovenské e-shopy alebo značky dnes vnímaš ako perspektívne a prečo?17:39 Aké dáta by mal podľa teba sledovať majiteľ, resp. CFO firmy, aby vôbec zaregistroval včas tento pokles maržovosti?18:25 V e-commerce sa vo finančnom riadení používa výraz jednotková ekonomika. Čo presne to znamená a prečo je to dôležité? Poďme si to vysvetliť detailne na príklade, ktorý si pripravil, aby sme tomu správne porozumeli.21:18 Dôležitá metrika v tabuľke je cenová elasticita. Čo znamená táto metrika a ako ju zistím?Keď e-shopom klesajú obraty, často sa uchyľujú k zľavám. Kedy to podľa teba dáva zmysel a ako s nimi správne pracovať?23:05 Aké je riziko zliav a ako zistím, že či prinášajú dodatočné tržby?33:03 Les Binet vo videu hovorí, že až 84 % akcií je v skutočnosti neprofitabilných. Prečo je to tak?41:24 Ktoré reklamné formáty majú najväčší efekt na vnímanie značky?50:37 Ako sa podľa teba dá dnes presadiť v hyperkonkurencii, ak pracujem s menším budgetom, povedzme rádovo v tisíckach EUR mesačne?53:19 Ktoré marketingové kanály by mali byť podľa teba dnes prioritné, resp. podľa čoho sa rozhodovať, do ktorých kanálov a aké % budgetu investovať? 55:53 Aké najväčšie chyby vidíš u SK e-commerce firiem z marketingového hľadiska?

👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti tvojho e-shopu.

🚀Projekt Eshopový kráľ podporujú:

Blueweb

Corlonez

Tatrapay+

Sleduj nás na sociálnych sieťach:

LinkedIn

Instagram

TikTok

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Ja som Mišo Král a vo svete e-shopov som už viac ako 17 rokov. Od roku 2007 som budoval porovnávač cien Pricemania, ktorý už po 3 rokoch fungovania dosiahol 1 mil. návštev mesačne. Od roku 2013 pomáham e-shopom pri zvyšovaní ziskovosti, formou konzultácií, workshopov a tohto podcastu. Ak potrebuješ pomôcť s tvojim e-shopom, ozvi sa mi na [email protected] a dohodni si bezplatnú úvodnú konzultáciu.