👑 Dedoles ešte pár rokov späť patril medzi top hráčov na SK e-commerce trhu z pohľadu sily značky, obratu, ale aj ukazovateľ ziskovosti sa vyvíjal správnym smerom. Potom však prišla séria zásadných zmien na trhu, ktoré zásadne zamávali celým biznisom Dedoles-u a ten sa následne prepadol do hlbokej krízy, ktorá vyústila až do procesu reštrukturalizácie s cieľom zachrániť firmu a aspoň z časti uspokojiť záväzky investorov, ktoré sa počas krízového obdobia vyšplhali do miliónových výšok.
Pred cca 1,5 rokom prijal výzvu firmu zachrániť a vytiahnuť "z blata" Jano Cifra ako nový CEO, ktorý mi v rozhovore prezradil kvantum zaujímavých a užitočných informácií, ktoré by mohli slúžiť ako príručka pre krízové riadenie e-shopu alebo ešte lepšie ako návod, ako sa do podobných problémov nedostať.
V rozhovore sa dozvieš:
00:42 Aktuálne je to vyše 1,5 roka, kedy Ján prijal funkciu CEO v jednom z najväčších SK e-commerce projektov Dedoles. Ako sa udial vstup do Dedoles-u a v akom stave bola firma, keď sa ujal kormidla?
05:19 Čo ho presvedčilo, aby vstúpil do projektu, ktorý bol po období fantastického rastu obratu vo veľmi komplikovanej situácii?
09:38 Ako by zosumarizoval najväčšie chyby, ktoré viedli k tomu, že sa firma dostala do problémov?
13:58 Ak by sme sa na tie chyby pozreli z hľadiska 4P, ako by ich Ján definoval na úrovni produktu, ceny, distribúcie a komunikácie?
28:58 Pred "krízou" boli čisto D2C firma, neskôr rozbehli aj B2B biznis model, ako Ján hodnotí spätne toto rozhodnutie? Koľko % obratu aktuálne tvorí B2B?
34:10 Ako Ján pristúpil k personálnym otázkam po jeho nástupe, aké zmeny urobil a aké priority nastavil manažmentu?
42:06 Ako sa rozhodovali zo strategického hľadiska ohľadom jednotlivých krajín, že ktorým sa budú venovať v akom detaile? Aké cca % obratu a/alebo zisku aktuálne tvoria jednotlivé trhy?
47:31 Ako zoptimalizovali jednotlivé marketingové kanály a ktoré aktuálne generujú najväčší podiel na obrate?
51:11 V apríli 2023 Forbes ohlásil, že sa dohodli s Crowdberry na investícii v max. objeme do 12 mil. EUR s cieľom zachrániť a znovu naštartovať firmu. Aký je mechanizmus tohto dealu, ako koľko a akým spôsobom z týchto financií využili?
56:47 Ako veľmi ovplyvňuje strategické rozhodnutia práve účasť Crowdberry v štruktúre?
1:01:32 Ako dopadol rok 2023 z finančného hľadiska?
1:09:04 Akým spôsobom sa Ján vzdeláva, vie poradiť nejaké dobré zdroje (ľudí, eventy, podcasty, knihy) pre majiteľov/manažérov e-shopov?
1:11:46 Ako Ján prežíva celý príbeh osobne, akým spôsobom sa udržiava v dobrej psychickej aj fyzickej kondícii?
👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti projektu. 🚀
Projekt Eshopový kráľ podporujú:
Expandeco
Packeta
Blueweb
vshosting
Strih: Filip Duffala @filip.duffala_videography