Mojím hosťom je Peter Marciš, z advokátskej kancelárie NITSCHNEIDER & PARTNERS. Spolu s Peťom sme pracovali na príprave Kódexu influencer marketingu a preto som si ho aj pozvala, aby sme sa spoločne pozreli nielen na samotný kódex, ale aj na právne regulácie, ktoré súvisia s kampanami s influencermi.
Začneme tým, čo konkrétne prináša Kódex influencer marketingu a prečo je takýto samoregulačný nástroj dôležitý. Následne sa pozrieme na otázku označovania reklamy na platformách ako Instagram a TikTok a ako s tým súvisia relevantné právne predpisy. Potom prejdeme k citlivejším témam, ako sú reštrikcie týkajúce sa obsahu, najmä pre značky, ktoré predávajú produkty ako alkohol, lieky alebo tabak.
Ďalej sa pozrieme na proces vytvárania objednávky alebo zmluvy medzi influencerom a značkou a zvážime, čo by takáto dohoda mala obsahovať a ako je dôležité dodržiavať ju. Okrem toho sa dozviete, aké sú možnosti odstúpenia od zmluvy a čo môže urobiť objednávateľ alebo dodávateľ, ak sa niektoré body dohody porušia.
Na konci sa zameriame na právne aspekty spojené s autorskými právami a využívaním obsahu influencerov, ako aj na situácie, keď niekto ukradne váš obsah alebo keď ste vystavení hejtovaniu a vyhrážkam na sociálnych sieťach.