„Je dôležité, aby sme ľudí nevodili za nos, aby sme ich ochotu si priplatiť alebo zľaviť zo svojich nárokov v záujme ochrany životného prostredia a znižovania dopadov aj na klímu nezneužívalo na to, že len ďalej budeme pokračovať v systéme, v akom fungujeme teraz a ktorý ničí životné prostredie.
Z tohto hľadiska to vnímam ako veľké riziko. Keď sa potom ukáže, že výrobca ich len manipuloval, dôvera ľudí v to, že niečo sa môže zmeniť, sa s každým takýmto prípadom znižuje. A môže dôjsť až k poklesu angažovanosti alebo ochote čokoľvek zmeniť,“ odpovedá hostka Kristína Hudeková na otázku, prečo sa o greenwashingu, na prvý pohľad skôr spotrebiteľskej téme, rozprávame v klíma podcaste.
Táto epizóda je aj na vaše želanie, veľa z vás si žiadalo o greenwashingu samostatný diel.
Dozviete sa, čo je greenwashing, kedy a kto tento termín prvý raz použil a v akej súvislosti. Prečo ho firmy používajú a ako úspešne. Komu veriť a ako si zistiť, čo je len falošný marketingový ťah a čo je naozaj zelené, eko alebo trvalo-udržateľné. Venujeme sa tiež greenwashingu v politike a rozoberáme príklady krajín, ktoré sú dobré v opatreniach proti tejto klamlivej praktike.
Hostka 14-teho dielu Klímapodcastu je Kristína Hudeková, výkonná riaditeľka neziskovej organizácie Živica, ktorá sa venuje vzdelávaniu a ekoporadenstvu.
–
Ak máte pre nás spätnú väzbu, odkaz alebo nápad, napíšte nám na [email protected]
–
Všetky podcasty denníka SME nájdete na sme.sk/podcasty
–
Podporte vznik Klímapodcastu a kúpte si digitálne predplatné SME.sk na sme.sk/podcast
–
Odoberajte aj denný newsletter SME.sk s najdôležitejšími správami na sme.sk/suhrnsme
–
Ďakujeme, že počúvate Klímapodcast.