Juraj Szeghy pôsobí v agentúre Ipsos, kde vedie tím zameraný na projekty mystery shopping. V podcaste sa spolu rozprávame na tému online nakupovanie. Juraj nám prezrádza zaujímavé dáta o našom lokálnom slovenskom trhu v súvislosti s online nakupovaním a v druhej časti sa rozprávame o tom, čo je to mystery delivery.
V podcaste sa okrem iného dozviete aj týchto 5 informácií:
- Online nákupy sú stále čoraz častejšie a začína to byť prirodzená súčasť nakupovania.
- Ak sa čokoľvek vymyká zo šedého priemeru, tak je to vnímané veľmi pozitívne. To sa týka aj balenia produktu.
- Pre generáciu Z je online úplne prirodzený. Chceli by tam nakupovať, ale ešte na to nemajú prostriedky, sú preto ešte zväčša ekonomicky neaktívni. Najviac nakupujú staršie ročníky, od 26 do 44 rokov, pretože už majú vlastné finančné prostriedky a ešte sú generačne dostatočne flexibilní na to, aby sa vedeli tomuto trendu prispôsobiť.
- Najväčšou nevýhodou pri nakupovaní cez e-shop je absencia možnosti si produkt vyskúšať, ohmatať, alebo očuchať, z čoho sa nám tvorí zážitok. Nejde len o to, že potrebujeme danú vec, ktorou si chceme zabezpečiť nejakú potrebu, ale je okolo toho celý ten zážitok, ktorý e-shop nedoručuje. Postupne však všetko to, čo očakávame od kamenných obchodov, presakuje aj do elektronického obchodu.
- Základnými výhodami pri online nakupovaní sú komfort, relatívne rýchle doručenie a porovnanie cien. Naopak medzi nevýhody, ktoré vnímajú spotrebitelia, patria neprehľadnosť, zlá orientácia a nedostatok informácií. Spotrebitelia najviac nemajú radi oneskorenie zásielky.
Čo nám Juraj odporúča v súvislosti s marketingom?
„Podnikateľskému sektoru by som odporučil, aby sa nebáli prieskumov. Stretávame sa u klientov s tým, že si myslia, že je to zbytočne drahé a nevedia, čo im to prinesie. Nie je to pravda a nie všetky prieskumy musia byť drahé. Až keď máte zdroje a informácie, viete robiť správne rozhodnutia a viete svoje podnikanie niekam posunúť.“