Jožko Kozák je majiteľom úspešného e-shopu top-nechty.sk, ktorý je teraz už známy pod značkou Noezon. V podcaste sa spolu rozprávame na tému email marketing. Dozvedáme sa, prečo má stále svoje čestné zastúpenie v komunikačnom mixe a ako s ním správne pracovať, aby bol efektívny.

V podcaste sa dozvedáme veľa praktických informácií na uvedomenie si toho, že email marketing nie je len vyklikávanie a vytvorenie rýchleho obsahu, aby sme odberateľom len niečo rýchlo odoslali.

  1. Veľkou chybou pri email marketingu je to, že väčšina podnikateľov hovorí to, čo chce povedať a nie to, čo chce zákazník počúvať. Práve preto ho treba využívať vtedy, keď má značka čo povedať.
  2. Stratégia email marketingu je veľmi podstatná a mala by byť dlhodobo udržateľná. Netreba však ísť na ňu prvoplánovo a hovoriť o sebe, že sme najlepší. To nikoho nezaujíma. Naopak, treba sa pozrieť na cieľovú skupinu, zistiť čo ich zaujíma a pohladiť im ich potreby.
  3. Dôvodmi, prečo končia maily v spame, môže byť to, že máme nezdravú emailovú databázu, alebo nesprávne nastavenie domény.
  4. V email marketingu je najčastejšou metrikou miera otvorenia mailu. Jožko však hovorí, že to je najväčšia chyba, čo môžeme urobiť. Open rate závisí napríklad aj od technického nastavenia, a tak to, že máme veľký open rate neznamená ešte úspech. Skôr by sme sa mali zamerať na to, či nám to prinieslo ciele, ktoré sme si stanovili na začiatku kampane.
  5. Pri výbere vhodnej databázy by sme sa mali pozerať na to, aby tam bola možnosť importovať kontakty s parametrami a zároveň aby tam bolo možné použitie šablón, ktoré sú predvytvorené. Ďalším rozhodujúcim faktorom môže byť aj to, či chceme cez systém posielať aj transakčné emaily, alebo len tie marketingové.

Email marketing je efektívny nástroj, ale treba vedieť, ako s ním správne pracovať. Patrí do komunikačného mixu, prostredníctvom ktorého sa môžeme zákazníkovi pripomínať. Značka by mala byť videná, pretože na to, aby zákazník nakúpil, potrebuje so značkou priemerne 11 interakcií. Aj na to slúži email marketing.

Čo nám Jožko odkazuje na záver v súvislosti s marketingom?

„Skúste sa ako firma pozrieť do zrkadla a opýtajte sa kto som, prečo tu som, pre koho tu som a prečo ma majú mať radi. Menej sa chváľte a nechávajte sa chváliť, pretože pochvala príde vtedy, kedy má prísť. Nemusíte presadzovať svoj názor, ale majte ho, pretože značky s názorom tu v dnešnej dobe majú svoje miesto. Odlíšenie značky nie je vo farbe loga, alebo názve, ale odlíšením je práve značka s názorom.“