Filip Škultéty je riaditeľom online marketingovej agentúry Glidy. Jeho hlavnou špecializáciou je marketing vo vyhľadávačoch, čiže SEO a PPC kampane. Práve SEO je témou rozhovoru. Je to pojem, ktorý počúvame často, ale málokto mu naozaj rozumie. V podcaste si preto vysvetľujeme, čo znamená SEO, aká je jeho úloha, ako k nemu pristupovať a či má význam mu venovať čas. Prezradíme vám však, že SEO má v marketingu svoje čestné miesto – a budete si to myslieť aj vy po vypočutí rozhovoru s Filipom.

SEO je optimalizácia faktorov na webovej stránke a mimo webovej stránky, ktoré vplývajú na pozície vo vyhľadávačoch, ako napríklad Google. Našim cieľom je zobrazovať našu webovú stránku na popredných pozíciách na relevantné kľúčové slová, z ktorých máme potenciálnu šancu získať budúceho zákazníka.

V podcaste sa dozviete týchto top 5 myšlienok:

  1. Pri SEO rozlišujeme on-page a off-page faktory. On-page faktory sú tie, ktoré máme možnosť ovplyvniť priamo na webovej stránke. Delíme ich na technické SEO, obsahové SEO a požívateľskú skúsenosť, na ktorú sa v najbližšom období bude Google zameriavať. Off-page sa delí na brand, teda organické vyhľadanie značky, linkbuilding a social signals.
  2. Keď raz začnete so SEO, mali by ste v tom pokračovať stále, pretože stratiť pozície je veľmi jednoduché. V SEO dosiahnete prvé výsledky po 4-6 mesiacoch. Nie preto, že by to toľko trvalo, ale keď niečo spravíte, má to 2 mesačný efekt, kým sa to do niečoho pretaví. Treba myslieť však aj na to, že návratnosť za prvých 4-6 mesiacov býva zhruba po 12 mesiacoch. SEO je preto naozaj dlhodobá záležitosť.
  3. Najlepšie je chyby v SEO odfiltrovať hneď na začiatku, keď sa stránka ešte len pripravuje. Tri hodiny práce SEO špecialistu vám dokážu v budúcnosti ušetriť čas, peniaze a chyby, ktoré sa budú musieť v Google riešiť, keď sa stránka zaindexuje. Oplatí sa preto počítať s ním hneď od začiatku.
  4. SEO sa často nesprávne považuje za bezplatný marketingový kanál, pretože neplatíte priamo Google. Prvú zložku ceny tvorí práca SEO špecialistu, druhá zložka práce je mediálny rozpočet na linkbuilding a tretia zložka práce je cena programátorskej firmy.
  5. Keď budete nasledovať pravidlá Google, spravíte pre užívateľov naozaj dobrý web po obsahovej a technickej stránke a aj z pohľadu užívateľskej skúsenosti, pretože vás bude do toho Google tlačiť. Pokiaľ sa vám to podarí, Google vás za to odmení.

Čo nám odporúča Filip v súvislosti s marketingom?

Keď ste ešte nezačali robiť obsah, tak ho začnite robiť – viete ho zrecyklovať enormným spôsobom. Vymyslite obsah inteligentne, aby ste tvorili jeden obsah a dokázali ho rozstrihať na všetky sociálne siete tak, aby tam pasoval. Nerobte pre každý marketingový kanál úplne špecifický obsah, pretože vás to bude stáť veľa času aj peňazí. Pomôže vám to v SEO, brand buildingu, awareness, budovaní vzťahu, PR, získavaní mena, dôveryhodnosti, odbornosti, … Obsah je niečo, čo dnešní podnikatelia dokážu začať robiť a je to jedna z najlacnejších vecí, pretože tvorba obsahu predstavuje najlepší pomer cena a výkon.